SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice with reflective seminar IV - OKBO3I062A
Title: Pedagogická praxe s reflektivním seminářem IV
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:32/0, C [HS]
Extent per academic year: 32 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Pre-requisite : OKBO3I055A
Annotation -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)
In teaching the subject Pedagogical practice is the main focus specific examples of good practice in teaching specialized subjects at the secondary school student. Based on samples of the student teachers learn with the methodology of key topics in the field of educational courses focus. Analyzing a subject will affect the process of self-education, experience sharing and use of the Internet as a tool for professional growth.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 60 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut
Samostudium literatury (za semestr) – 12 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce – 12 hodin
Příprava na zápočet – 6 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001.
KRPÁLEK, P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K. Metodický materiál k realizaci řízené pedagogické praxe [online]. Praha: Extrasystem, 2012. 30 s. Dostupné na: URL: http://www.extrasystem.com/9788087570081.pdf.
MAZÁČOVÁ, N. Vybrané pedagogické inovace v současné škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. 
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.
VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
VÁŇOVÁ, M. Příprava učitelů ve vybraných evropských zemích. Praha: UIV, l997.

Syllabus -
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers
develop the skills to keep a record observations on observing teaching
develop the ability to do pedagogical-didactic analysis of psychological phenomena observed and teaching situations in the classroom
realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (15.01.2024)

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování zadaných úloh k řešení (vypracování zadaného počtu hospitačních záznamů na základě vlastní hospitační činnostive výuce, která odpovídá profesnímu zaměření hospitujícího). Termín odevzdání bude upřesněn na prvním semináři.
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu (modelová příprava na výuku). Termín bude upřesněn na prvním semináři.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

V případě, že vedení fakulty stanoví, že není možno konat prezenční formu výuky na fakultě a výuka bude realizována distanční formou, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude probíhat v časech podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem na e-mailovou adresu studentů, která je uvedena v SISu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html