SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Programming languages for children - OKBI4M041A
Title: Edukační programovací jazyky
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (04.09.2019)
Posláním předmětu je seznámit studenty s blokovými i textovými programovacími jazyky, které se využívají v edukační praxi pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků. Předmět si klade za cíl rozvíjet studentů algoritmické, logické a kreativní myšlení, či strategie řešení problémů prostřednictvím různých edukačních programovacích jazyků. Obsahově se předmět orientuje na algoritmické myšlení, informatické myšlení a jejich rozvoj; specifika syntaxí, jazyků, algoritmických konstruktů a filozofických přístupů k prostředím a jazykům, které byly vytvořeny pro edukaci žáků. Tyto prostředky a prostředí pro rozvoj algoritmického, kreativního myšlení a řešení problémů (na základní a střední škole) jsou představovány v závislosti na svých specificích, metodách programování a možnostech zařazení do edukačního procesu. V rámci předmětu se student seznámí s různými online prostředími, virtuálními světy, či programovací jazyky (Scratch, MakeCode, Kodu, aj. dle aktuální nabídky programovacích prostředí a programů).
Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (04.09.2019)

RESNICK, Mitchel. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers, and play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, [2017]. ISBN 9780262037297.

ASPINALL, Brian. Code Breaker: Increase Creativity, Remix Assessment, and Develop a Class of Coder Ninjas!, 2017.

ZITER, Rachel. Coding in Scratch for beginners. North Mankato, Minnesota: Capstone Press, [2018].

PILGRIM, Mark. Ponořme se do Python(u) 3: Dive into Python 3. Praha: CZ.NIC, c2010. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-2-1.

RYANT, Ivan. Algoritmy a datové struktury objektově. V Praze: Ivan Ryant, [2017]. ISBN 978-80-270-1660-0.


Online podpora a komunity aktuálních programovacích jazyků a prostředi.

 

"Materiály v Moodle kurzu.

Online podpora: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1895

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html