SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Robotics and Process Control in Education I - OKBI3I043A
Title: Edukační robotika I
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Daniel Tocháček
Pre-requisite : OKBI3I033A
Is pre-requisite for: OKBI3I061A, OKBI3I053A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (18.01.2024)
Posláním předmětu je přiblížit studentům soudobé možnosti robotických systémů a stavebnic určených do edukačního procesu, a to jak v preprimárním vzdělávání (MŠ), 1. a 2. st. ZŠ, tak i SŠ. Základním cílem předmětu je praktické seznámení se školními systémy podporujícími výuku robotizace - edukační robotiku. Výuka předmětu se zaměří na rozvíjení programátorských technik v příslušných vývojových prostředích určených pro konkrétní systémy a stavbu vlastních robotických modelů.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (18.01.2024)

BAUM, D. Definitive Guide to LEGO MINDSTORMS. 2nd Edition. Berkeley : Apress, 2002.

BAUM, D. et al. Extreme Mindstorms: an Advanced Guide to Lego Mindstorms. Berkeley : APress, 2000.

ERWIN, B. Creative projects with LEGO Mindstorms. Boston : Addison-Wesley, 2001.

FERRARI, M. et al. Building Robots With Lego Mindstorms : The Ultimate Tool for Mindstorms Maniacs. Osborne : Syngress, 2001.

FERRARI, M. et al. LEGO Mindstorms Masterpieces: Building Advanced Robots. Osborne : Syngress, 2003.

HÄBERLE, H. a kol. Průmyslová elektronika a informační technologie. Praha : Sobotáles, 2003.

HILL, T. Production / Operations Management. Cambridge : McGraw-Hill, 1991.

SENN, J. A. Information Technology: Principles, Practices, and Opportunities. 3rd Edition. New Delhi, Prentice Hall, 2003.

WILCHER, D. LEGO Mindstorms Mechatronics : Using Systems and Controls to Build Sophisticed Robots. New York : McGraw-Hill/TAB Electronics, 2003.

Další zdroje, materiály a odkazy jsou dostupné v elektronické podpoře kurzu v prostředí Moodle. Dostupné na: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1859

 

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (16.02.2023)

V rámci výuky předmětu budou řešeny zejména tyto tematické celky:

  • Vymezení edukační robotiky;
  • Základní pojmy a obecné principy robotechniky;
  • Vztahy mezi konstrukčním řešením robotů a jejich užitnými vlastnostmi;
  • Modelování činnosti robotů využitím (školních) robotických systémů;
  • Možnosti programování robotických systémů (např. BeeBot/BlueBot, Ozobot, inO-Bot, Edison, Lego WeDo, Lego Mindtorms, Micro:bit, Hummingbird, Merkur,…);
  • Možnosti edukační robotiky ve vzdělávacím procesu v MŠ, ZŠ a SŠ;
  • Možnosti rozšiřujících a doplňkových systémů/sad pro robotechniku (např. laboratorní experimenty);
  • Alternativní možnosti programování robotických systémů (např. Scratch; komunitní přístup - jazyky Java, C aj.).
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Daniel Tocháček (18.01.2024)
  • Aktivní práce v seminářích; průběžné řešení úloh reflektujících probíraná témata
  • Získání minimálně 75% z celkového hodnocení za včas odevzdané úkoly dané moodle kurzem
  • Pro získání zápočtu je stanoven 1 termín a vymezen 1 pokus (nedohodne-li se vyučující prokazatelně v konkrétním případě se studujícím jinak).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html