|
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2011)
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2011)
Attainment targets: I. Create condition for understanding reflection of children´s creative expression.
II. Create foundation for theoretically based process of visual art education of first grade children. Promote student´s use of the psycho-didactical aspect of visual arts education. Develop specialized vocabulary that is necessary for art education teachers.
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2011)
Key Words: I. Decision making, competence, information, interpretation, disposition, development, individuality, self-expression, influencing, expected and irregular events. II. Esthetical interaction, visual perception, interpretation, imagination, creativity, sign, expression, meaning, form |
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2011)
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. 129 s. ISBN 80-7290-237-7. HAZUKOVÁ,H. Didaktika výtvarné výchovy VI. Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2010. ISBN 978-80-7290-434-1. 0432-3 HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN 1986. UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum 1999.353 s. ISBN 80-7184-803-4 KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990.ISBN 80-04-23694-4. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7. ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5. BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2011)
Form of teaching : lecture, seminar and teaching practice |
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2011)
Evaluation: I: Elaborate analyses and evaluating reflection of pre-school children´s drawing, using specialized vocabulary. II. Elaborate didactical view-point and prepare questions for dialogue with children. Using the specialized vocabulary.
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2011)
I. Theory: Children´s creative expression in pre-school age, developmental stages, distinctive features I.Practice: Identification, denomination and interpretation of expected characteristic and distinctive features in authentic children´s expression. Reflection. II. Theory: Assumptions form stages of art preception and art making. Artwork as a sign system. II. Practice: Acquiring means of visual expression and their functions. Introducing a piece of art in pre-school conditions. Developing specialized vocabulary. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
zápočet |