|
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.03.2010)
|
|
||
Last update: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
The course shows characteristics of social groups and their dynamics. Students learn theoretic background to conduct simple diagnostic surveys focused on individual and group description. They gain knowledge necessary to realize the surveys, to analyze obtained data and to find correct interpretation. |
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2010)
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3 VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK. VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8 HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679- |
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.12.2017)
Požadavky ke zkoušce:
Účast na výuce je dobrovolná, nekontroluje se. Předmět je zakončen ústní zkouškou, rozsah požadovaných znalostí odpovídá sylabu. Tematické okruhy k ústní zkoušce budou předány na výuce.
Studenti budou připuštěni ke zkoušce pouze za podmínky, že odprezentují během výuky v předem určeném termínu jedno vybrané téma.
|
|
||
Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
1. Social relations in an age-homogeneous and non-homogeneous group, specialities of personal and group relations. 2. Diagnostics of social bonds. 3. Authority and its acceptance by the group. 4. Pedagogical-psychological issues of the development of skills and abilities, creativity, motivation and interest. 5. Formation of a system of values. 6. Models of educational methods, child development using various forms of educational methods. 7. Possibilities of coping with difficult life situations. |