|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
Main aim of the course it to motivate students to actively seek interest in the problematics of human health in the intentions of European health strategy. Class should communicate to students the system of knowledge and skills which will enable them to critically assess health information with particular focus on the problematics of upbringing and education. Students should be able to understand the significance of broadly conceived health literacy for successful professional career as well as for theoretical work in sciences and education. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2012)
HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2006. HOLČÍK, J. Evropská cesta ke zdraví : Základní informace o evropské zdravotní strategii a o možnostech jejího využití v České republice. Praha : ŠVZ IPVZ, 1996. PÝCHOVÁ E.; ŠAMÁNKOVÁ, M. Základy veřejného zdravotnictví. Praha : Scientia Medica, 1996. SVOBODOVÁ, J. Zdravá škola včera a dnes. Brno : Paido, 1998. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-431-0. |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
Aktivní účast na prezenční části výuky, zpracování samostatného úkolu (témata budou nabídnuta na začátku výuky). |
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2012)
1. Literacy and health literacy. 2. Human health as a phenomenon and course subject. 3. Meaning of health and illness in human life. 4. Basic theories of health and illness. 5. Health and upbringing. 6. European health strategy and selected program documents. 7. Working with health and medical information. 8. Measurement and evaluation of the level of health literacy in population. |