SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introducton to Pedagogical Practice with Seminar - OKB01N105A
Title: Pedagogická praxe úvodní se seminářem
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Is provided by: OKB03N108A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Interchangeability : OPB01N105A
Is pre-requisite for: OKB01N126A
Annotation -
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2019)
Introductory motivation practice introduces students to pedagogical work with pre-school children. Students get acquainted with the environment, organization, staff and equipment of kindergarten, administrative aspects of pedagogical practice, pre-school children's needs, and the work of teachers. The main activity of this educational practice is the hospice activities. Students learn to make contact with children, observe and analyze both the work of the teacher and the activities of children. Time load (3 credits): - direct class instruction: 4 hours - practice: 30 hours; for students without experience realized in FMŠ (current time in kindergarten) - working on Moodle tasks and preparing for lessons within: 30 hours - preparation for presentation of own practice: 11 hours
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (05.01.2021)

Link pro připojení k online konzultaci dne 13. 10. 2020 v 20:30 je meet.google.com/fbt-vfuz-szd.

 

PŘIHLÁŠENÍ NA SETKÁNÍ 8.1.2021:

- kvůli epidemiologické situaci se sejdeme v pátek 8.1.2021 ONLINE v čase dle rozvrhu, tj. 8:55-11:55 v MS Teams.

LINK na náš tým:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad85295cb05c447d9932fc663e4dadcec%40thread.tacv2/conversations?groupId=b4dbe662-5aec-48aa-98b4-af31c08b93f4&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Kód týmu byl zaslán zapsaným studentkám mailem přes SIS.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (24.09.2018)

Základní literatura:

OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9.

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018 dostupný na http://www.nuv.cz/file/775/.

SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3.

SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9.

ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2. 

Doporučená literatura:

Pedagogické časopisy, materiály zveřejněné vyučujícím v online-kurzu v Moodle

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)

Obsahem předmětu je:

  • vzbuzení či prohloubení zájmu studentů o obor učitelství pro mateřské školy;
  • uvedení do problematiky předškolního vzdělávání;
  • seznámení s prostředím a životem v mateřské škole;
  • získání pedagogické zkušenosti (pozorování pedagogických situací, navazování kontaktů s dětmi, pozorování a analyzování práce učitelky);
  • srovnání fungování fakultních mateřských škol, reflexe shodných a odlišných momentů pedagogické praxe;
  • sebereflexe studenta;
  • hospitační činnosti;
  • pohospitační reflexe (rozbory) první pokusy o vstup do pedagogické situace (navazování kontaktů s dětmi);
  • drobné asistenční činnosti;
  • cílené a strukturované pozorování (u absolventů středních pedagogických škol);
  • rozhovor s fakultní učitelkou a beseda s ředitelkou fakultní školy;
  • plnění úkolů zadaných vedoucím praxe;
  • plnění úkolů zadaných fakultní učitelkou.

Týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole pro studenty bez aktuální praxe v mateřské škole na pozici učitele.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (08.09.2017)

Podmínkou splnění předmětu je

- Absolvování týdenní souvislé pedagogické praxe ve vybraných fakultních mateřských školách (v případě, že student nepracuje v mateřské škole).

- Založení pedagogického portfolia.

- Splnění zadaných úkolů v online-kurzu v Moodle.

- Prezentace školního vzdělávacího programu mateřské školy, kde student působí jako učitel/učitelka.

- Aktivní účast na seminářích (100% docházka) a reflexe vlastní pedagogické praxe a dosavadních pedagogických zkušeností.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html