SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Playing the Piano III - OKB01H151B
Title: Hra na klavír III
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Interchangeability : OPB01H151B
Is pre-requisite for: OKB01H163B
Annotation - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)
Cílem disciplíny Hra na klavír III je prohlubovat klavírní dovednosti se zaměřením na pedagogickou praxi a připravit studenty na klasifikovaný zápočet ve formě přehrávky na konci 3. semestru. Program studia je diferencován podle úrovně studenta (A a B programy) takto: Student s programem A: I. Přednesové skladby z Klavírní školy pro začátečníky: 8 drobných přednesových skladeb pro děti v předškolním věku. II. Zpěv a hra vokálně průpravných cvičení a dovednost vytvořit rytmickou a melodickou zkratku písní pro rozezpívání v tóninách C dur, D dur, E dur, F dur, G, A, H dur. III. Hra a zpěv písní pro MŠ ze zpěvníku Malým zpěváčkům se stylizací doprovodů. IV. Hra a zpěv mollových písní. V. Hra a zpěv písní pro hudebně pohybovou výchovu. VI. Hra a zpěv písní z České Orffovy školy. Student s programem B: Program studia je od programu A odlišný ve čtyřech přednesových skladbách, které si studenti samostatně vyberou po konzultaci s vyučujícím. Větší zřetel je také kladen na výraz, dynamiku a kvalitu úhozu v interpretacích skladeb a písní. Studenti s programem C: Studenti nacvičí čtyři přednesové skladby s vyšší interpretační náročností než v programu B. Dalším vzdělávacím programem budou: - hra základní mollové kadence akordů T-S-D-T v tóninách a,c,d, moll, - doprovody jednotlivých stupňů harmonických mollových stupnic a,c d moll pomocí jednoho nebo dvou základních akordů z mollové harmonické kadence, - hra akordů mollové harmonické kadence ve stylizovaném doprovodu, - hra a zpěv vokálně průpravných cvičení v durových a mollových tóninách a,,c, d, moll, - hra a zpěv pěti písní ze zpěvníku pro mateřské školy Malým zpěváčkům.
Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)

KODEJŠKA,.- POPOVIČ,M. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha: Portál, 1996. ISBN:80-7178-099-5.

KODEJŠKA,. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a  ZŠ. Praha: Hv, 2015.

Kodejška, M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty Učitelství pro MŠ. A program, B program. Praha: K Hv, 2015.

DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Súzvuk, 2004. ISBN:80-968600-3-8.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (24.09.2018)

Aktivní účast v on-line plnění studijních úkolů (nahrávky určených skladeb a písní pro děti v předškolním věku), které vyučující studentům zpětně vyhodnocuje.

Obsah přehrávky k získání klasifikovaného zápočtu:

a) Přednesová skladba ze 3. semestru dle vlastní volby.                   
b) Přednesová skladba ze 3. semestru určená.                               
c) Tři průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích se zpěvem.                 
d) Jedna určená píseň ze zpěvníku Malým zpěváčkům.                           
e) Jedna určená píseň pro pohybovou dramatizaci nebo taneček.              
f) Jedna určená lidová nebo umělá píseň z 1. dílu Orffovy školy (jen melodie).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html