SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Managerial Skills Training II - OK0732K11
Title: Výcvik v manažerských dovednostech II
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:4/4, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Is pre-requisite for: OK0732K20, OK0732K21, OK0732K51, OK0732K49, OK0732K50, OK0732K22
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)
Předmět Výcvik v manažerských dovednostech II navazuje svým obsahem na předmět Teorie a praxe školského managementu. Účastníci budou aplikovat teoretické poznatky především do oblasti strategického plánování ve školách a školských zařízeních. Seznámí se s procesem tvorby poslání a vize školy, sestavování koncepčních dokumentů včetně aktuálních požadavků na školní akční plány.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)

The course Management Training II follows the content of the subject Theory and Practice of School Management. Participants will apply theoretical knowledge especially in the field of strategic planning in schools and school facilities. They will learn the process of creating the mission and vision of the school, compiling conceptual documents including current requirements for school action plans.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)

COVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 2. Přeložil Aleš LISA. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-241-3.

 FOTR, Jiří. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4. – k dispozici v aplikaci Bookport

 NÚV. Metodika tvorby školního akčního plánu [online]. MŠMT, 2018 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/p-kap/podpora-sap-pa

QUONG, Terry a Allan WALKER. Seven Principles of Strategic Leadership. ISEA [online]. 2010, 38(1), 22-34 [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/228506732_Seven_principles_of_strategic_leadership

SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1. – k dispozici v aplikaci Bookport

ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9. – k dispozici v aplikaci Bookport.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)

1.      Strategické řízení

2.      Poslání a vize školy

3.      Školní akční plány  a plány aktivit

4.      Walt Disney model při tvorbě vize a plánů

5.      Facilitace při tvorbě vize a plánů

6.      Best-case X worst-case

7.      Další vybrané metody strategického řízení. 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (09.02.2020)

Vypracování distanční aktivity a její prezentace na prezenční výuce.

Vypracování zápočtové práce - zpracovaná strategie, vize nebo školní akční plán. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html