Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Presenting and displaying the artwork.Technigues of display, establioshing and managing archives, ICT aided presentations.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Zásady třídění a archivace dětských výtvarných prací, dokumentace prostřednictvím informační a komunikační techniky (ICT), zásady, formy a prostředky prezentace pro odbornou i širší veřejnost.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Place foundations for deveping abilities of teacher art education and open to the public results
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Položit základy pro rozvíjení schopnosti učitele výtvarné výchovy zveřejňovat výsledky dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti.
Literature -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
BUZAN, T. Myšlenkové mapy. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. 216 s. ISBN 978-80-251-
2910-4.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, J., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.
SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Informace, databáze a výtvarná výchova. Praha: UK 1991.
SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele (Efektivní práce s informacemi ve škole). Praha: Portál, 1997.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9.
Roeselová,V. Proudy ve výtvarné výchově.Praha: Sarah.1999.
Roeselová,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.2004
TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005.
TOMKOVÁ, A., STRCULOVÁ, V. Portfolio ve třetím ročníku základní školy. In Kritické listy. 2002, č. 9, s. 36-37.
TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha : Verlag Dashofer, 2005 s.1 - 11. ISBN 80-86897-00-1.- Elektronická verze: TOMKOVÁ, Anna. Žákovské portfolio a jeho cíle v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1543/ZAKOVSKE-PORTFOLIO-A-JEHO-CILE-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.
TOMKOVÁ, Anna. Způsob práce s portfoliem v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1544/ZPUSOB-PRACE-S-PORTFOLIEM-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.
TOMKOVÁ, Anna. Učitelské portfolio. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1545/UCITELSKE-PORTFOLIO.html>. ISSN 1802-4785.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
BUZAN, T. Myšlenkové mapy. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. 216 s. ISBN 978-80-251-
2910-4.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, J., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008.
SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Informace, databáze a výtvarná výchova. Praha: UK 1991.
SLAVÍK,J.,NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele (Efektivní práce s informacemi ve škole). Praha: Portál, 1997.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9.
Roeselová,V. Proudy ve výtvarné výchově.Praha: Sarah.1999.
Roeselová,V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha:Sarah.2004
TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005.
TOMKOVÁ, A., STRCULOVÁ, V. Portfolio ve třetím ročníku základní školy. In Kritické listy. 2002, č. 9, s. 36-37.
TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha : Verlag Dashofer, 2005 s.1 - 11. ISBN 80-86897-00-1.- Elektronická verze: TOMKOVÁ, Anna. Žákovské portfolio a jeho cíle v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/1543/ZAKOVSKE-PORTFOLIO-A-JEHO-CILE-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.
TOMKOVÁ, Anna. Způsob práce s portfoliem v primární škole. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1544/ZPUSOB-PRACE-S-PORTFOLIEM-V-PRIMARNI-SKOLE.html>. ISSN 1802-4785.
TOMKOVÁ, Anna. Učitelské portfolio. Metodický portál: Články [online]. 03. 08. 2007, [cit. 2013-09-12]. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1545/UCITELSKE-PORTFOLIO.html>. ISSN 1802-4785.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
seminary
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.09.2020)
seminář
V případě omezení prezenční výuky bude seminář veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams.
Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
* Credit: Draft and realization commented prezentation of results owm pedagogických experiments in art education
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (07.10.2021)
Zápočet:
Návrh a realizace komentované prezentace výsledků vlastních pedagogických pokusů ve výtvarné výchově formou pedagogického portfolia.
(vlastní pojetí vv – reflexe, myšlenková mapa, příprava na vyučování – námět, motivace (vizuální kontext – inspirace v umění apod), klíčová slova, výtvarný úkol-problém, výtvarné prostředky, organizační forma, vazba na vzdělávací cíle), fotodokumentace žákovských prací a jejich prezentace ve škole, pedagogická reflexe.
Syllabus -
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (15.09.2020)
Art portfolio at school.
Teacher's concept of teaching Vv.
The structure of the professional portfolio and its reflection.
Transformation of the content of art tasks and their professional contextualization.
Content transformation and curriculum Vv.Visual literacy.
Experience from authorial work and their transformation into artistic tasks.
Reflective approach in Vv.
Principles of graphic design.
Competitions and shows of children's art.
Presentation portfolio.
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (07.10.2021)
Výtvarné portfolio ve škole.
Učitelovo pojetí výuky Vv.
Struktura profesního portfolia a jeho reflexe.
Transformace obsahu výtvarných úkolů a jejich oborová kontextualizace.
Transformace obsahu a učivo Vv. Vizuální gramotnost.
Zkušenosti z autorské tvorby a jejich transformace do výtvarných úkolů.