|
|
|
||
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2018)
|
|
||
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2018)
Attainment targets: Offer critical views on both contemporary and historical conceptions of Visual Art Education and show that the viewpoints on visual expression in childhood are conditioned socially and historically. Selected misconceptions will be pointed out and analysed. |
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2011)
Key Words:
children´s art expression, purposeful development, conception of visual arts education, historical and social context, critical perspective, reflection.
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2011)
HAZUKOVÁ,H.- ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy Vv I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 2005.117 s. ISBN 80-7290-237-7. HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. CHOBOLA,L.Dětský výtvarný projev a klasikové jeho teorie. 1.vyd. Brno: Univerzita J.E. Purkyně,1975. 200 s. ISBN nemá KINDLER, A.M. Prehľad výskumu výtvarného vývoja. In ŠUPŠÁKOVÁ,B. Detský výtvarný prejav. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2000. 184 s. ISBN 80-968441-0-5 SINGULE,F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1.vyd. Praha : SPN 1992.54 s. ISBN 80-04-26160-4. SLAVÍK,J.(ed.) Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech.1.vyd. Praha: UK-PedF 1998.22 s. ISBN 80-86039-70-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania.In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá UŽDIL,J. Mezi uměním a výchovou. 1.vyd.Praha: SPN 1988.464 s. ISBN nemá VONDRÁK,M.Koncepce výtvarné výchovy a jejich souvislosti s vývojem výtvarného umění 20.stol. 1.vyd. České Budějovice, Ped F Jihočeské Univerzity. 215 s. ISBN 80-7040-043-9. |
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2011)
Teaching methods
Both direct and indirect instruction, individual work - seminary papers, reflections on acquired knowledge.
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2011)
classified credit - testing the extent of student´s orientation in today´s and former conceptions of visual art education. The ability of their critical reflection will also be evaluated.
|
|
||
Last update: HAZUKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2011)
Theory:
Formative potentialities of visual perception and creativity. Scientific interest in children´s art expression. Reflections on the gradual process of reformation of general education and the role of visual arts education. Contemporary state - pedagogical documents and practice. Practice: Former conceptions of visual arts education in primary education and their influence on contemporary theory and practice. Discussion.
|
|
||
Last update: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. (29.09.2018)
kz |