|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (16.10.2018)
Realizace samostatné praxe, při které bude student/ka schopen využít metod a technik DV. Schopnost prezentovat a reflektovat průběh dané praxe. Realizace různých lekci: 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 5) Strukturované drama - realizovaná s ohledem k možnostem a zkšenostem dané věkové kategorie dětí.
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (16.10.2018)
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU 2004, 223 stran. ISBN 80-7331-021-X. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, RVP pro ZV, Praha 2005
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (01.10.2020)
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná samostatná praxe, při které jsou využívány metody a techniky DV. Rozbor, reflexe.
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (16.10.2018)
Obsah práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ.
Osnova předmětu:
1/ Úvod do dané problematiky, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u kolegy, nebo fakultního učitele, který využívá při své práci metody a techniky DV. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./ |
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (15.11.2018)
1) Aktivní účast při pozorováních a reflexích činností / náslech u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami/.
2) Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. /každý nejméně 5 samostatných výstupů – nepočítají se výstupy ve dvojicích apod./
3) Předložení písemných materiálů: /stačí v bodech s důrazem na přehlednost textu/
4) Vypracování závěrečné písemné úvahy. 5) Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 6) 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. 7) Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. /Vis. níže/ Náplň obsahu práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ. 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. /5) Strukturované drama – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod.// - pokud to zkušenosti a podmínky v dané třídě dovolí - |