SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Composition & Analysis in Practise - OK0608292
Title: Rozbor skladeb ve škole
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Pre-requisite : OK0608276
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (15.09.2020)
Komplexní rozbor skladeb s akcentací analýzy hudebně výrazových prostředků pro pochopení sdělovaného obsahu jako základního předpokladu pedagogické práce. Výuka může probíhat částečně e-learningem (prostřední Moodle), nebo on-line (Skype nebo Microsoft Teams).
Aim of the course - Czech
Last update: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)

Cíl spočívá v osvojení znalostí a dovedností v oblasti komplexní analýzy skladeb a analytické interpretace s ohledem na jejich uplatnění v hudební pedagogice a publicistice.

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (19.10.2021)

Výuka probíhá částečně ve formě e-learningu

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2757

On-line výuka - Microsoft Teams - dle individuální oboustranné domluvy se studenty. Přesné datum konání a link budou s týdenním předstihem doplňovány.

Studenti budou na on-line výuku upozorňováni připomínkou e-mailem.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2018)

E-learning - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2757

HATRÍK, J. Percepcia ako základ a východisko pre analýzu hudobného diela. In: Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu, I. Bratislava : VŠMU, 1997, s. 25 - 34. ISBN 80-85182-51-3.

HURNÍK, I.; JŮZL, M.; NAVRÁTIL, M. O analýze hudebních skladeb z hlediska potřeb všeobecné hudební výchovy a popularizace. Hudební rozhledy, 1972, roč. XXV, č. 1, s. 26 - 36.

JIRÁNEK, J. Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. 1. vyd. Praha : SPN, 1991. 55 s.

KULKA, J. aj. Komplexní analýza uměleckého díla. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 93 s.

MÜHE, H. Musikanalyse. 2. vyd. Leipzig : VEB Deutscher Verlag für Musik, 1978. 240 s. ISBN 3-370-00078-4.

GRIGOR´EVA, G. Analiz muzykaľnych proizveděnij. Rondo v muzyke XX veka. 1. vyd. Moskva : Muzyka, 1995. 91 s. ISBN 5-7140-0615-1.

TICHÝ, V. Hudební analýza jako stimul a nástroj rozvoje kreativity. In: Olomoucké jarní muzikologické konference, Olomouc : Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, 2000, s. 13 - 18. ISBN 80-244-0181-9.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2018)

Komplexní rozbor vybraného díla ve formě prezentace nebo přednášky s aktivizací publika.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)

1. Hlavní principy komplexní analýzy hudebního díla.

2. Komplexní analýza - J. S. Bach: Orchestrální suita h moll, Rondo.

3. Komplexní analýza - W. A. Mozart: Malá noční hudba, 1. věta.

4. Komplexní analýza - N. Rimskij-Kosrsakov: Let čmeláka.

5. Komplexní analýza - C. Saint-Säens: Karneval zvířat. 

6. Komplexní analýza - B. Smetana: Prodaná nevěsta. Pochod komediantů.

7. Komplexní analýza - A. Dvořák: Romantické kusy pro housle a klavír.

8. Komplexní analýza - J. Suk: Sousedská. 9. Komplexní analýza - L. Janáček: Lašské tance. Pilky.

10. Komplexní analýza - B. Martinů: Otvírání studánek.

11. Komplexní analýza skladby I (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači.

12. Komplexní analýza skladby II (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html