SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
The Didactic Development of Computer Literacy I - OK0415306
Title: Didaktika rozvoje počáteční čtenář. gramotnosti I
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)
Students will learn about the current concept of development of initial literacy. The meetings will present the most used methods of developing early reading and writing in the history of the Czech school and in present situation. Furthemore, relevant didactic materials will be presented and discussed.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)

Křivánek,Z. - Wildová,R. : Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, PedF UK 1997
Matějček,Z. : Vývojové poruchy čtení. Praha, SPN 1998
Doležalová,J. : Didaktika prvopočátečního psaní. Hradec Králové, VŠP, 1995
Tymichová,H. : Nauč mne číst a psát. Praha, SPN 1996
Wildová, R.(ed.): Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního psaní a čtení. UK PedF, Praha 2002
Wildová, R. : Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti. Praha, PedF UK 2004
internetové odkazy:
www.cteme.eu

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)

Obsah kurzu bude zaměřen na aktuální trendy rozvoje pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti u nás i v zahraničí, metodický a didaktický systém školního rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň bude integrována problematika psychologicko-lingvistická a speciálně-pedagogická.

Orientace v základní terminologii (čtenářská pregramotnost, počáteční čtenářská gramotnost, čtenářská kompetence, komunikační kompetence atd.).

Současné trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti

Rozvoj čtenářské pregramotnosti

Psychologické základy rozvoje počátků čtení a psaní

Metody výuky čtení a psaní

Hodnocení čtení a psaní

Rozvoj počátků psaní u leváků

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (25.10.2019)
Aktivní účast na setkáních, zpracování distančních úkolů zadaných na setkáních
 
Příprava 1 didaktického materiálu včetně metodického doporučení
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html