SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Homeland Studies - OK0412207
Title: Vlastivěda
Guaranteed by: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:10/0, Ex [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Annotation - Czech
Last update: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2008)
Vývoj moderní architektury ing. Michaela Dvořáková (volitelný kurs pro 4. a5. ročník oborového studia) Kurs představuje vývoj architektury a urbanismu v souvislosti s vývojem společnosti v průběhu procesu modernizace po současnost. Zaměřuje se zejména na změny bytové a občanské zástavby měst v závislosti na vývoji životního stylu.
Descriptors - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

On line výuka probíhá v termínech 14.10. v 15 hodin

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZDg5MmEyYzctYjFmOS00NjMzLTgwMGUtNmQyNjBmOWEwMzJl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d

a 2. 12. dle rozvrhu.

Podmínkou ukončení předmětu jsou výstupy distanční výuky Tématu 2 nebo 4 a seminární práce: Zážitková výuka na historické téma

Studijní opory jsou dostupné na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4943#section-0

Literature - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005.

DVOŘÁKOVÁ,M.; DVOŘÁK,D.: Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005.

DVOŘÁKOVÁ M. Diagnostikování dětských pojetí společnosti studenty učitelství. Orbis Scholae, 7 (1), 101-117.. Orbis scholae, 2013, vol. 2013/ 7, s. 101-117. ISSN 1802-4637.

DAHL, R:  O demokracii.. Praha: Portál 2001.

ČORNEJ P.; POKORNÝ, J.: České dějiny ve zkratce do r. 2004. Praha: Práh. 2007

DVOŘÁKOVÁ, M; STARÁ, J: Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus 2010.

DVOŘÁKOVÁ,M; DVOŘÁK,D.: Metodická příručka a pracovní sešity 4, 5 k učebnicím vlastivědy. Praha: SPN 2003.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

1. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými  učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět -

2. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce

3. Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací 

4. Didaktická analýza vybraného historického období

5. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

Podmínkou ukončení předmětu jsou výstupy distanční výuky Tématu 2 nebo 4 a seminární práce: Zážitková výuka na historické téma

Zkouška probíhá formou obhajoby seminární práce.

Studijní opory jsou dostupné na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4943#section-0

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html