|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Hejný, M.: Barevná bludiště. Materiál KMDM. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Praha, 1998. Hejný, M., Kratochvílová, J.: Klasifikace jako kognitivní funkce. In: (eds.) M. Vagaský, M. Hejný: Zborník príspevkov z letnej školy teórie vyučovania matematiky PYTAGORAS 2004, JSMF, EXAM, Bratislava, s. 26-44, ISBN 80-89194-01-X. Kratochvílová, J.: Triády jako prostředí výzkumu a výuky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 409-421. Jirotková, D.: Konstruktivistický přístup k vyučování geometrii. In: (Ed). M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 213-236.
Učebnice pro 1.-9. ročník ZŠ vydané v nakladatelství Matematický ústav AV ČR a Prometheus a zahraniční učebnice podle jazykových znalostí studenta Sbírky úloh Úlohy ze soutěží (Klokan, Matematická olympiáda, ...) Přehledy učiva ZŠ |
|
||
Last update: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Seminář vedou: PhDr.Filip Roubíček, Ph.D.; Marie TICHÁ, CSc. Stručná charakteristika kurzu Kurz je zaměřen na přípravu studentů na jejich vstup do učitelské praxe. Cílem kurzu je propojit poznatky dosažené v průběhu dosavadního studia matematiky a ukázat jejich souvislost s obsahem matematického vzdělávání v 1.-5. ročníku ZŠ. Těžiště práce bude v rozvíjení schopnosti řešit zadané úlohy několika různými metodami (i omezenými prostředky). Zaměříme se na oblasti procesu řešení (modelování, reprezentace, volba strategie, sestavení a realizace plánu řešení, interpretace nalezeného výsledku - Polya). Dalším okruhem práce bude tvoření úloh, které lze řešit určenou metodou. Požadavky k zápočtu: 80% aktivní účast na cvičení, vypracování a prezentace seminární práce, řešení zadaných úloh, závěrečný test. |