Last update: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Professional practice. Students attend several types of choirs working at elementary schools or elementary music schools (non-selective, selective, youth, boys ...) and cooperate with individual choirs. The experience gained can then capitalize on their choirmaster practice. The experience gained can then capitalize on their choirmaster practice. They have a reflection from the choirmaster or the teacher. They also assign tasks for the following lessons and check systematic and correct preparation for next rehearsals.
Last update: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Odborná praxe. Studenti navštěvují několik typů pěveckých sborů působících při základních školách nebo ZUŠ (nevýběrové, výběrové, mládežnické, chlapecké...) a spolupracují s jednotlivými sbory. Získané zkušenosti pak mohou zúročit při své sbormistrovské praxi. Mají reflexi od sbormistra nebo učitele. Ti dále zadávají úkoly na následující hodiny a kontrolují systematickou a správnou přípravu na další zkoušky.
Literature -
Last update: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Lowrey, Jennifer. Leadership of Pedagogy and Curriculum in Higher Music Education. Taylor and Francis Ltd, 2019. ISBN: 9780367077334.
Jungmair, U. E.: Das Elementare. Zur Musik- und Bewegungserziehung im Sinne Carl Orffs. Mainz : Schott, 2003.
David, Julia & La Tour, Stephen: Vocal Technique: A Guide for Conductors, Teachers, and Singers, ISBN-13: 978-1577667827.
Schuller, G.: The Compleat Conductor. New York: Oxford University Press, ISBN 0-19-506377-5, 1997.
Last update: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Lowrey, Jennifer. Leadership of Pedagogy and Curriculum in Higher Music Education. Taylor and Francis Ltd, 2019. ISBN: 9780367077334.
Jungmair, U. E.: Das Elementare. Zur Musik- und Bewegungserziehung im Sinne Carl Orffs. Mainz : Schott, 2003.
David, Julia & La Tour, Stephen: Vocal Technique: A Guide for Conductors, Teachers, and Singers, ISBN-13: 978-1577667827.
Schuller, G.: The Compleat Conductor. New York: Oxford University Press, ISBN 0-19-506377-5, 1997.
Syllabus
Last update: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Visiting different types of choirs
Reflection on a choir rehearsal or concert performance attended
Discussion of lessons learned with classmates and teacher
Course completion requirements
Last update: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (30.01.2023)
The condition for credit is:
1. Knowledge of the partes, participation in concerts.
2. Written review of one choral concert.Students can attend a choirmaster bachelor or graduate concert of classmates, choir festival or competition.