The aim of the course is to acquaint students with problem solving at the level of secondary mathematics. The course is particularly focused on tasks with mathematically rich content and / or the possibility of several solving strategies.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Cílem předmětu je prakticky seznámit studenty s problematikou řešení úloh zaměřených na témata SŠ matematiky. Kurz je zaměřen zvláště na úlohy s matematicky bohatým obsahem a/nebo s možností několika řešitelských strategií.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Zhouf, J.: Písemné maturitní zkoušky do gymnaziálních tříd se zaměřením na matematiku, PedF UK Praha, 2014
Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Práce na semináři, samostatná příprava na seminář (dle pokynů vyučujících).
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
V rámci tohoto kurzu studenti řeší, analyzují a diskutují řešení úloh zahrnujících témata SŠ matematiky. Tyto úlohy jsou zvláště vybrány tak, aby zahrnovaly několik matematických konceptů a/nebo poskytovaly několik možných strategií k řešení. Grafické, algebraické a empirické strategie jsou diskutovány z hlediska efektivity a diferenciace studentů (žáků). Studenti se také seznamují s obsahem a řešeními úloh státních standardních testů (např. maturity).
Course completion requirements -
Last update: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (14.09.2020)
The student will be assigned concrete problems to solve for each seminar. To get credit from the course, it is necessary to attend seminars, complete tasks in Moodle and present solving of assigned problems.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Každému účastníkovi kurzu budou pro každý seminář přiděleny konkrétní úlohy k řešení v rámci domácí přípravy. Pro získání zápočtu bude potřeba:
aktivně se účastnit seminářů,
odevzdat řešení přidělených úloh pomocí kurzu v Moodlu,
po případném vyzvání s porozuměním prezentovat řešení každé z přidělených úloh.
V případě neúspěchu při řešení úlohy je student povinen prokázat snahu o vyřešení a smysluplně prezentovat rozbor zadání úlohy a klíčové otázky.