SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Drama in the English Classroom - OIBA4A106C
Title: Drama in the English Classroom
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (02.12.2021)
Kurz se zaměřuje na využívání postupů z oboru výchovné dramatiky ve výuce cizích jazyků. Na základě vlastního prožitku a studia teorie si studenti vytvoří přehled o základních možnostech využití dramatické hry v hodinách angličtiny na základní a střední škole. Témata: 1. Divadlo a dramatická výchova ve výuce cizích jazyků: historie i současný vývoj 2. Divadelní improvizace jako prostředek k rozvíjení řečové dovednosti mluvení 3. Možnosti práce s psaným dialogem ve výuce anglického jazyka 4. Tvorba a inscenace jevištního tvaru 5. Základní režijní a herecké dovednosti 6. Učitel v roli
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (02.12.2021)

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

NEELANDS, Jonothan, GOODE, Tony. Structuring drama work. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 9781107530164.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html