SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of French language II - OENFF2101W
Title: Didactics of French language II
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/2, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: French
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPNF4F022A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. Aline Germain-Rutherford
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
Cílem předmětu je připravit studenty na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka I student zdokonalí své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situací, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Důraz je kladen i na schopnost využít k přípravě a vedení hodin nástroje ICT. Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti hodnocení, pochopí význam portfolia pro výuku jazyků. - Plánování a příprava hodin, reflexe a autoevaluace výuky, hodnocení; příprava na souvislou praxi: hodnocení (prohloubení), observační metody na základě reálných situací (použití videa ve výuce k autoevaluaci a párové evaluaci); ICT ve výuce jazyků (prohloubení): historie zapojení ICT do výuky, role učitele a žáka při použití ICT, tvorba edukačního prostředí za pomoci ICT, kritický pohled na zapojení ICT do výuky jazyka; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (prohloubení na základě zkušeností ze souvislé praxe).
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)

BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition)

CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

ROBERT J.-P. (kol.) Faire classe en FLE. Paris: Hachette FLE, 2011.

COURTILLON J. Élaborer un cours de FLE. Paris: Hachette FLE, 2003.

PUREN C. (coll.) Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses, 1998.

HUVER E.; SPRINGER C. L’évaluation en langues. Paris: Didier, 2011.

GUICHON N. Vers l'intégration des TIC dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2012.

NORTH B. (kol.) Language Course Planning. Oxford: Oxford University Press, 2018.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html