SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactic FJ II - OEBFF2150W
Title: Didactic FJ II
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: French
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPBF4F051A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (29.08.2023)
Předmět navazuje na předchozí předmět Didaktika FJ I a Oborovou praxi s reflexí. Student si prohloubí porozumění kontextu výuky jazyka a seznámí se se širokou škálou didaktického materiálu. Bude schopen rozlišit pozitiva i negativa jednotlivých možností zapojení těchto materiálů do výuky. Pod vedením vyučujícího si zkusí tvorbu didaktického materiálu. Bude schopen analyzovat, reflektovat i hodnotit didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný (student, učitel, expert na evaluaci). Seznámí se s různými typy hodnocení. Témata: Učení vs. osvojování jazyka, neurologické a psychosociální faktory ve výuce jazyka, tvorba kurikula (základní principy, analýza, plánování, mezipředmětové vztahy), Hodnocení, Testování Didaktický materiál: cvičení a aktivity, herní a dynamické prvky, učebnice, podpůrný materiál, ICT materiál (audio, video), hmotný materiál/vybavení třídy, Aktuální zdroje didaktického materiálu (nakladatelství, internet aj.)
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (29.08.2023)

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006.

BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání)

ROBERT, J.-P. (coll.)  Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011.

Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001.

Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005.

CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html