SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Human Being and Society II. - OCRN20UC40
Title: Člověk a společnost II. (Vlastivěda)
Guaranteed by: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
enabled for web enrollment
Guarantor: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
Teacher(s): Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
Annotation -
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)
The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human and his world. In the seminars, they learn about examples of different methods of working with social science topics and evaluate their goals.
Descriptors - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.02.2024)

Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15617

Literature - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)

POVINNÁ LITERATURA

Čornej P.; Pokorný, J.(2007). České dějiny do r. 2004 ve zkratce. Praha: Práh.

Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál.

Dvořáková, M; Stará, J. (2010): Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus.

DOPORUČENÁ LITERATURA

Dvořáková, M. (2021). Odkud se berou?  Dětská pojetí oběhu peněz. Pedagogika. 71(2), 221-238

Dvořák, D. & Dvořáková, M. (2018). Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání.
Orbis scholae, 12(1), 135−157.

Dahl, R. (2001). O demokracii. Praha: Portál.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.01.2023)

1. Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice

2. Život v obci – řešení společenského problému, různé zájmy v místní politice

3. Práce s modelovou situací, návrh výuky na vybrané politické téma

4. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce

5. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými  učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět

6. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (28.02.2024)

Podmínkou zakončení předmětu je:

70% docházky ve výuce

odevzdání průběžných úkolů podle studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15617

součástí zkoušky je:

odevzdání návrhu zkušenostní výuky k historickému tématu vlastivědného učiva a návrhu výuky politického učiva

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html