SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Learning Disorders - OCRN17UC20
Title: Poruchy učení
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Annotation -
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (24.10.2019)
Learning outcomes of the course is to provide basic information to first level teachers - extending studies - about the problems of learning disorders in the school and counseling context. It is anchoring literacy difficulties into existing terminology and concepts (linguistic concept of literacy), an overview of supportive intervention measures at school and cooperation of the school with other institutions in solving pupils' difficulties.
Literature -
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (24.10.2019)

Hulme, ch., Snowling, M. Developmenal disorders of language, learning and cognition. Willey- Balckwell. Chichester. 2009.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (24.10.2019)

Požadavky k zápočtu.

docházka v blokových setkáních ( případně po řádné omluvě náhradní forma atestace) a zpracování seminární práce na zadané téma.Téma seminární práce je uveřejněno v Moodle studijních oporách tohoto kurzu.

 

Požadavky ke zkoušce:

Písemný test znalostí s vyhodnocením kolokviální formou, zpracování a odevzdaní seminární práce.

Syllabus - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (11.11.2018)

Struktura blokových setkání:

1. Systém péše o děti s SPU

2. Poruchy vývoje čtenářských a pisatelských dovedností- teoretické zakotvení a konkrétní příklady.

2. Intervence v oblasti poruch čtení a psaní vč.  intervencí v oblasti fonologických schopnopstí dítěte.

4. Reflexe písemných prací a písemná zkouška

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (24.10.2019)

Požadavky k zápočtu.

docházka v blokových setkáních ( případně po řádné omluvě náhradní forma atestace) a zpracování seminární práce na zadané téma.Téma seminární práce je uveřejněno v Moodle studijních oporách tohoto kurzu.

 

Požadavky ke zkoušce:

Písemný test znalostí s vyhodnocením kolokviální formou, zpracování a odevzdaní seminární práce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html