|
|
Files | Comments | Added by | |
Doporučená literatura.docx | Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
|
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (11.01.2021)
V případě on-line výuky bude kurz realizován prostřednictvím aplikace MS Teams: |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Required literature: Platón. Obrana Sókratova; Euthyfrón; Kritón; Menón; Gorgiás; Faidros; Ústava (jakékoliv vydání); Recommended literature: Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Svazek IV. Výbor Obecné porady o nápravě věcí lidských a z věcného pansofického slovníku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966. 560 s. Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Svazek II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1960. 489 s. Palouš, Radim. Čas výchovy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 237 s. ISBN 80-04-25415-2. Patočka, Jan, Chvatík, Ivan, ed. a Kouba, Pavel, ed. Péče o duši: soubor statí a přednášek o postavení člověka ve světě a v dějinách. I, Stati z let 1929-1952. Praha: OIKOYMENH, 1996. 505 s. Sebrané spisy Jana Patočky; sv. 1. Oikúmené. ISBN 80-86005-24-0. Patočka, Jan a Polívka, Jiří, ed. Platónova péče o duši a spravedlivý stát: [přednášky k antické filosofii IV]. 1. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2012. 313 s. Sebrané spisy Jana Patočky; sv. 14/4. ISBN 978-80-7298-476-3. Pešková, Jaroslava. Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha: Pro Univerzitu Karlovu v Praze, Pedagogickou fakultu vyrobilo vydavatelství a nakl. Kreace, 2010. 184 s. ISBN 978-80-902125-6-5. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Elaboration of a report on selected Plato's dialogue and oral exam - during the oral exam the student will have to prove his/her understanding of the issue of dialogue and the issue discussed in the lecture. |
|
||
Last update: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.05.2019)
1. Philosophy and education as two aspects of the one movement, i.e., the becoming of human being. 2. Plato's discovery of idea. The difference between the idea and the matter of fact. 3. Aristotle's asking concerning ethics and education. Ethos and upbringing. 4. Modern dissection of education and upringing. The transformation of meaning of science and education in human life. 5. Rousseau, Kant and Hegel - upbringing and universality. 6. Kierkegaard, Husserl and Heidegger - freedom and existence in education. 7. Modern education and its issues. |