SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Quantitative research methods II. - OBPS13512
Title: Kvantitativní metodologie II X
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. David Greger, Ph.D.
PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Pre-requisite : OBPS13511
Interchangeability : OBPS13112
Is interchangeable with: OBPS13112, OPBP1Q112A
Literature - Czech
Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál.

Kerlinger, F.N. (1972) Základy výzkumu chování. Praha, SPN.

Clark-Carter, D. (2010). Quantitative psychological research. 3rd Ed. New York, Psychology Press.

Goodwin, J.C. (2010) Research in psychology. Methods and designs. 6th Ed. New Jersey, Wiley.

Nunnally, J.C., Bernstein, I.H. (1994).  Psychometric theory. 3rd. Ed. McGraw-Hill.

Shadish, W.R., Cook, T.D.; Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Causal Inference. Belmond, CA, Wadsworth.

 

 

Syllabus - Czech
Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Sylabus kurzu (dle termínů setkání)

 

11.10.

Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích)

 

25.10.

Validita a reliabilita, standardizace;  Inteligenční a didaktické testy,

 

8.11.

Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling).

 

22.11.

Seznámení s výzkumnými nástroji:

Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvního stupně (metoda sémantického výběru)

 

6.12.

Experimentální uspořádání a kvaziexperiment

 

20.12.

Seznámení s nástrojem: Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, Sociometrie, (případně pozorování a meta-analýza)

 

Course completion requirements - Czech
Last update: GREGER/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2013)

Podmínky udělení klasifikovaného zápočtu:

1) docházka: povolená 1 absence (4 hodinová) případně dvě absence 2 hodinové.

2) plnění zadaných úkolů jako příprava na hodinu (zpravidla prostudování literatury, seznámení se dopředu s výzkumnými nástroji apod.)

3) zpracování návrhu výzkumného projektu.

 

ad 3) Návrh projektu bude obsahovat a bude strukturován do pěti částí následovně:

1. téma výzkumu,

2. přehled dostupné literatury (na základě rešerše literatury, přehled zjištění předchozích výzkumů, případně teoretická východiska, včetně cizojazyčných zdrojů),

3. formulace výzkumného problému a hypotéz,

4. návrh nástroje sběru dat a strategie sběru dat (způsob výběru vzorku, časový a organizační plán),

5. návrh způsobu zpracování dat včetně návrhu statistického zpracování dat.

 

Termín odevzdání zápočtové práce (zaslání mailem oběma vyučujícím): 3.1.2013

 

Termín pro plnění zápočtů: 10. 1. 2013 od 8,55 -12,15 hod. Každá studentka a student budou mít připravenu prezentaci (ppt nebo jiný formát) pro prezentování svého projektu výzkumu. Jen vybraní studenti budou muset prezentaci skutečně prezentovat a obhájit dne 11. 1. 2013 před ostatními.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html