SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to the Instrumental Enrichment - OBPS13203
Title: Úvod do metody instrumentálního obohacování II
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HS]
Extent per academic year: 26 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
PhDr. Barbora Lucká, Ph.D.
Pre-requisite : OBPS13202
Is interchangeable with: OPBP1Q137B
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (31.10.2019)
The follow-up course further works with the concept of mediated learning experience (ZZU), links ZZU with pedagogical practice and intervention. Again, it is an experiential subject, a self-experience, in which students will meet other instruments of the Reuven Feuerstein program and the entire Instrumental Enrichment program will be presented in more detail. We will talk about deficit cognitive functions, structural cognitive modifiability, distal and proximal effects on cognitive development. To work in this course it is necessary to buy material / instrument in the price of 130, - CZK.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Barbora Lucká, Ph.D. (17.09.2017)

základní
MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení, Portál, Praha, 2009.
MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha, 2008 .
LEBEER, J. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje, Portál, Praha, 2006.

další
Feuerstein R. et al (2006). Creating and Enhancing Cognitive Modifiability. Jerusalem: ICELP.

Feuerstein R. a kol. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Feuersteinův program instrumentálního obohacení. Praha: Karolinum.

Feuerstein R. a kol. (2017). Myslet nahlas - mluvit nahlas. Praha: Portál.

Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (31.10.2019)

Podmínky zakončení budou představeny na prvním setkání. Nezbytná je aktivní účast.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html