Last update: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (11.10.2016)
Témata jednotlivých přednášek a seminářů členíme do 2 bloků
Blok I. Vygotský a jeho odkaz v pedagogice a psychologii
Základní teoretická východiska činnostní psychologie
Základní pojmy vygotského kulturně - historické teorie vývoje poznávacích funkcí
Psychologické nástroje
Blok II. Feuerstein a jeho význam pro soudobou pedagogickou psychologii
Základní teoretická východiska Feuersteinova pojetí vývoje poznávacích funkcí
Teorie strukturní kognitivní modifikovatelnosti
Zkušenosti zprostředkovaného učení
Studijní literatura povinná:
Vygotský, L.S.(2004): Psychologie myšlení a řeči. Praha Portál.
Málková, G. (2009): Zprostředkované učení. Portál, Praha.- kapitola Užití zprostředkovaného učení v pedagogické diagnostice a hodnocení
Studijní literatura doporučená:
Kozulin, A. (1998): Psychological tools: A sociocultural Approach to Education. Harvard University Press, Cambridge (Mass.)-část k dispozici v českém překladu v souborech sis.
Feuerstein a kol. (2014) Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti.Karolinum Praha
Málková, G. (2008): Umění zprostředkovaného učení. Togga , Praha.
plný seznam doporučené literatury je k dispozici ve studijních oporách kurzu v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2357#section-0
Atestace
1. PODKLAD PRO ATESTACI TVOŘÍ účast na semináři a předepsaná četba povinná četba ke kurzu (její zpracování vp růběhu semestru)
2. VÝSLEDEK PÍSEMNÉHO ZÁVĚREČNÉHO TESTU (ÚSPĚŠNOST ALESPOŇ 50%)
Konzultace ke kursu:
dle aktuální části semestru- viz nástěnka IS.