Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Pedagogical aspects of aestetic interactions.Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models
of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Evalution and asseessment in art education.
Introduction in art education for children with special needs : Children´s art as a starting point of pedagogical diagnostics,
problematics of its interpretation.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí; předmět výtvarné výchovy na pre-primárním primárním stupni
vzdělávání. Plánování ve výtvarné výchově(vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Hodnocení ve výtvarné výchově.
Základní informace o výtvarné výchově dětí s handicapy. Výtvarný projev dítěte jako východisko pro pedagogickou
diagnostiku, otázky jeho interpretace.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (25.02.2018)
Creating pre-requisits for responsible and qualified as well theoretically reflected pedagogical decision-maiking in Arts Education.
Creating a qualified insight on the issues of quality of the creative proces and its results. Create pre-requisits for understanding the creative proces as basis of pedagogical diagnostics and pedagogical decision-making.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Vytvořit předpoklady pro odpovědné a kompetentní a teoreticky reflektované rozhodování učitele v situacích školní výtvarné výchovy - motivující přípravu, vedení a hodnocení výtvarných činností. Vytvořit poučený náhled na kvalitu výtvarně výchovného procesu a jeho výsledků. Položit základy k porozumění dětskému výtvarnému projevu jako východisku pro pedagogickou diagnostiku a pedagogické rozhodování v situacích výtvarné výchovy.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. - DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy
(příkladový materiál). 1. vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3.
Odborná literatura II: (seznam odborné literatury, z níž vyučující čerpá při přípravě a výuce daného předmětu a ve které je obsažen základ předmětu. U každé položky uvést: autora, název, rok vydání, vydavatele, pořadí, rozsah, ISBN)
CASEOVÁ,C.;DALLEYOVÁ,T.(eds.) Arteterapie s dětmi. 1.čes.vyd.Praha: Portál, 1995. 175 s. ISBN 80-7178-065-0. SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole.(Východiska a nové metody v praxi) . 1.vyd.Praha : Portál 1999. 192 s. ISBN 80-7178-262-9. SLAVÍK,J. Od výrazu k dialogu ve výchově: Artefiletika. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 1997. 199 s. ISBN 80-7184-437-3. SLAVÍKOVÁ.V.;SLAVÍK,J.;HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000.179 s.ISBN 80-7290-016-1. ZICHA,Z. Úvod do speciální výtvarné výchovy. 1.vyd. Praha : Univerzita Karlova,1981. 45 s. ISBN není.
Specifics of evaluation in visual aesthtical interaction, the proces of art educating, artefact and its function (expresivity, communication, formativity). Insight, criterium, forms and functions of evaluation. Pedagogical diagnosis, developmental and projective view, interpretation
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Obsah - klíčová slova : Zodpovědnost, rozhodování , informace, operacionalizace, interpretace, plán, realizace, reflexe. Obsah - klíčová slova: Zvláštnosti hodnocení ve výtvarně estetické interakci, výtvarný proces, artefakt a jeho funkce (výrazovost, komunikativnost, formativnost). Náhled, kritérium, formy a funkce hodnocení. Pedagogická diagnóza, vývojové a projektivní hledisko, interpretace.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (25.02.2018)
Exam: requirements specified in the beginning of the semester.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (02.03.2015)
Zkouška. Bližší podmínky jsou specifikovány v úvodní hodině semestru.