SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Musical Continuous Practice II - OB7308333
Title: Reflexivní praxe v MŠ z HV II
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPB01H1D1B
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Annotation -
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2008)
Student visits to kindergartens, didactic analyses, students' teaching practice with children.
Aim of the course - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou.
Reflexní praxe v Hv v MŠ  obsahuje náslechy u kvalitních učitelů, kteří pak studentům vytvoří podmínky pro jejich pedagogické výstupy. Ty pak následně s nimi a s metodikem rozeberou.

Literature - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha : SPN 1985, s.311.
PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.
VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.
KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.
KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3
VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.
HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.
HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.
HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.
Praha  Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.
SEDLÁK, F.  Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha : SPN 1985, s.311.PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. : Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha : Karolinum 2001.s. 282, ISBN 80-246-0365-9.VÁŇOVÁ, H. :Pěvecká tvořivosti na základní škole. Praha: SPN 1984,s..120.KODEJŠKA, M. Hudební výchova dětí  předškolního věku..II. Hudební prostřední v rodině a mateřské škole. Praha: UK, 1991,s.60, ISBN  80-7066-488-6.KODEJŠKA,M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK 2002,s.76, ISBN 80-7290-080-3VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : UK-PedF, 2004, s.79  ISBN  80-7290-155-9.HERDEN, J. Hudba pro děti. Vysokoškolská učebnice. Praha : UK 1992, s. 193, spoluautoři Kolář J (s.25 - 47, Jenčková E. (s. 90 - 124), ISBN 80-7066-522-X.HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia, 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5.HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha : Scientia 1998, s.. 89, ISBN 80-7183-126-3.TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací.Praha  Národní informační a poradenské středisko pro kulturu  2004. ISBN 80-7068-186-1.TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha : Portál 2005, s.148, ISBN 80-7178-916-X.JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s. 320, ISBN 80-903115-7-1.

Teaching methods - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Metody výuky  umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty.  Třídní učitelka bude  buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III.
Metody výuky  umožní studentům si vyslechnout náslech od učitelky. Podle Třídního vzdělávacího programu pak budou rozděleny úkoly do jednotlivých týdnů pro studenty.  Třídní učitelka bude  buď aktivně zapojena do výuky spolu s ostatními studenty a nebo dá příležitost studentovi samostatně pracovat s dětmi ve třídě. Třídní učitelka a metodik z fakulty pak vyhodnotí pedagogické situace, které nastaly v průběhu hodiny. Studenti budou zaznamenávat průběh výuky (náslechu). Tento materiál pak předloží fakultnímu metodikovi při zkoušce z Didaktiky Hv III.

Requirements to the exam - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

zápočet
zápočet

Syllabus - Czech
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)

Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami PedF UK takto:
- poskytnout studentům možnost  v praxi uplatnit 2 vypracované hudebněvýchovné programy,
ve kterých uplatní klavírní dovednosti při zpěvu a dirigování lidových nebo umělých písní a
nacvičené přednesové skladby pro děti i hru na zobcovou sopránovou flétnu
- poskytnout studentům možnost v praxi uplatnit dva  hudebněvýchovné programy,ve kterých
se projeví motivace, přípravná nebo průpravná  hlasová cvičení, integrace mezi hudebními i
ostatními estetickovýchovnými činnostmi
-  zapojit studenty do běžného programu hudební výchovy dle potřeb cvičné učitelky mateřské
školy.
Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami PedF UK takto:- poskytnout studentům možnost  v praxi uplatnit 2 vypracované hudebněvýchovné programy,       ve kterých uplatní klavírní dovednosti při zpěvu a dirigování lidových nebo umělých písní a      nacvičené přednesové skladby pro děti i hru na zobcovou sopránovou flétnu- poskytnout studentům možnost v praxi uplatnit dva  hudebněvýchovné programy,ve kterých     se projeví motivace, přípravná nebo průpravná  hlasová cvičení, integrace mezi hudebními i      ostatními estetickovýchovnými činnostmi-  zapojit studenty do běžného programu hudební výchovy dle potřeb cvičné učitelky mateřské    školy.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html