SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introducton to Pedagogical Practice with Seminar - OB7215117
Title: Pedag. praxe úvodní se seminářem
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Number of self-study hours: 1 [weeks/semester]
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HS]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: P:0 X:0 E:1
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
Interchangeability : OB7215113
Is pre-requisite for: OB7215212
Is interchangeable with: OKB7315110
Annotation - Czech
Last update: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
Úvodní motivační praxe, jejímž cílem je vzbuzení zájmu a uvedení studentů do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, administrativní stránkou praxe, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek. Stěžejní činností této náslechové pedagogické praxe jsou hospitační činnosti. Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí.
Aim of the course - Czech
Last update: ADAMECM/PEDF.CUNI.CZ (24.05.2012)
  • vzbuzení či prohloubení zájmu studentů o obor učitelství pro mateřské školy
  • uvedení do problematiky předškolního vzdělávání
  • seznámit se s prostředím a životem v mateřské škole
  • získat pedagogické zkušenosti (pozorování pedagogických situací, navazování kontaktů s dětmi, pozorování a analyzování práce učitelky)

Literature - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
  • SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s. ISBN 80-87000-00-5.
  • OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 493 s. ISBN 978-80-7367-703-9.

 

Teaching methods -
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)

practice

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
Požadavky na seminář
  • odevzdání seminární práce (založení pedagogického portfolia)
  • prezentace FMŠ (skupinově na semináři)
  • aktivní účast na seminářích (80% docházka)

 

Požadavky při pedagogické praxi
  • 100% účast studenta na praxi (doložená docházkovým listem studentů na praxi)
  • vyplněný hodnotící list 
  • splnění zadaných úkolů fakultním učitelem a pozitivní hodnocení studenta 
  • zpracování a předložení pedagogického portfolia (záznamy z hospitací, reflexí, seznam prostudované odborné literatury, seznam a analýza pedagogické dokumentace, seznam akcí, jichž se student zúčastnil atd.)
  • splnění zadaných úkolů vedoucím praxe
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (13.10.2013)
  • hospitační činnosti 
  • pohospitační reflexe (rozbory)
  • první pokusy o vstup do pedagogické situace (navazování kontaktů s dětmi)
  • drobné asistenční činnosti
  • cílené a strukturované pozorování (u absolventů středních pedagogických škol)
  • rozhovor s fakultní učitelkou a beseda s ředitelkou fakultní školy
  • plnění úkolů zadaných vedoucím praxe
  • plnění úkolů zadaných fakultní učitelkou (především u absolventů SPgŠ)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html