SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Rudiments of Conducting Technique II - OB2308168
Title: Základy taktovací techniky II
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D.
Pre-requisite : OB2308166
Annotation -
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)
The subject follows the previous Basic of conducting technique I. Students start to conduct simple more-voiced compositions (canon, homophone and polyphone pieces).
Literature - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)

PECHÁČEK, S.: Základy taktovací techniky. Praha 2003. Pozn: nutné pro práci v semináři, skripta noste s sebou.

UHEREK, M. Zpíváme ve sboru. SPN Praha 1992. ISBN 80-04-25050-5.

Doporučený výběr z této učebnice: Jarní, s. 160, Pojeďte s námi, s. 212, Já mám hezkou holku, s. 393, Tovačovský hatě, s. 389, U sušeda, s. 366, Našel jsem jo pytliček, s. 352, Cera matky, Spadla moucha - kánony, s. 322-323, Do tance, s. 304, Dyby byla kosa, s. 202. 

Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. Fortuna 1997. Tráva neroste, s. 28. Tři tamboři, s. 210. Ej, pred hostincom hudci hudú, s. 166. Což se mně, má milá, s. 46.

Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 7. ročník základní školy. SPN 2018. U Těšína, s. 25. Ej, lásko, lásko, s. 27.

Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. SPN 2018.  Já s nebes výše, s. 61.

Doporučený výběr z učebnice Hudební výchova pro 9. ročník základní školy. SPN 2018. In hoc anni circulo, s. 14.

Doporučený výběr z čebnice: Hudební výchova pro gymnázia 1. SPN 2003. ISBN 80-7235-211-3. Sbory a kánony ze stran 56-66. Voda a pláč, s. 77. Nebeští kavalérové, s. 101., sborové úpravy s. 58-66.

Doporučený výběr z učebnice: Hudební výchova pro gymnázia 2. SPN 2003. ISBN 80-7235-219-9. B. Smetana - Má hvězda s. 76, W. A. Mozart - Zvonečků hlas milý s. 62, popř. další sborové skladby.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)

 

1. Koruna průběžná. Koruna závěrová.

2. Dynamika a dynamické změny.

3. Tempo a tempové změny.

4. Opakování a shrnutí děleného gesta. Zvláštní případy užití děleného gesta. Velká triola.

5. Recitativní způsob taktování. Chorály a táhlé lidové písně.

6. Nezávislost paží. Nástupy a závěry jednou rukou.

7. Nadhodnoty v doprovodném hlase.

8. Opakování a shrnutí učiva.

9. Opakování a shrnutí učiva.

10. Zápočtová hodina. 

 

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (20.01.2020)

1. V seminářích: účast na výuce (max. dvě absence), průběžné zvládnutí dirigentské techniky u cvičných písní. Nácvik a příprava řízení vybraného sboru.

2. Klasifikovaný zápočet: předvedení tří vybraných skladeb pro dětský (ženský, smíšený) sbor zpaměti (dvojhlas-čtyřhlas) - z toho alespoň 1 s doprovodem nástroje. Sborové skladby mohou být ze skript nebo z výběru skladeb (viz Literatura)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html