|
|
|
||
Last update: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
|
|
||
Last update: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
Acquisition of knowledge about the development, principles and characteristics of mold building and mold representation in specific genres of musical works, practical mastery of basic mechanisms of building small forms of vocal and instrumental form, both in the verification role of theoretical knowledge, partly in preparation for the educational application of this skill in a subsequent master's studio. |
|
||
Last update: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
BENEŠ, J. Čas a hudobná forma. In: Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu, II. Bratislava : VŠMU, 1998, s. 39 - 44. ISBN 80-85182-57-2. COLE, W. The Form of Music. 2. vyd. London : The Associated Board od the Royal Schools of Music, 1997. 182 s. ISBN 1-86096-027-8. HAVLÍK, J. Kantáta - vokální symfonie. In: Hudební věda, 1990, roč. XVII, č.1, s. 39 - 47. HAVLÍK, J. Česká symfonie 1945 - 1980. 1. vyd. Praha : Knižnice hudebních rozhledů, 1989. 402 s. ISBN 80-7039-005-0. HUCKE, H. Die Gesänge des Messordinariums. Funktion und Gestalt. In: Kirchenmusik nach dem Konzil. Leipzig : St. Benno-Verlag, 1967, s. 72 - 82. JANEČEK, K. Hudební formy. 1. vyd. Praha : SNKLHU, 1955. 491 s. JIRÁK, K. B. Nauka o hudebních formách. 6. vyd. Praha : Panton, 1985. 411 s. KOHOUTEK, C. Hudební kompozice. Praha : Supraphon, 1989. 519 s. ISBN 80-7058-150-6. KUČERA, V. Vášnivé drama lidskosti. Hudební rozhledy, 1964, roč. 16, č. 9, s. 400 - 405. PROTOPOPOV, V. Istorija polifonii, 3. Moskva : Muzyka, 1985. 493 s. RAGS, J. Ob analize perioda. In: Voprosy metodiki prepodavanija muzykal´no-teoretičeskich disciplin, s. 41 - 84. SMOLKA, J. Fuga v české hudbě. 1. vyd. Praha : Panton, 1987. 442 s. |
|
||
Last update: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
Credit: independent seminary output with theoretical and instrumental presentations of selected structures and forms. Test: verbal and instrumental presentation of forms and their occurrence in the musical paradigm. |
|
||
Last update: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
1. Form elements and their role in the whole composition, form and tectonics 2. Motive, theme, figure, passage, period 3. Small binary and ternary form - liederform 4. Great binary and ternary form 5. Rondo 6. Fugue, Prelude 7. Variations 8. Sonata form 9. Sonata cycle 10. Suite 11. Cycles and their classification according to the cohesion 12. Typical instrumental forms 13. Typical vocal forms |