course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (17.05.2019)
This subject is taught in Czech and is based on students’ collective sit-ins in selected schools and institutions charged with working with children and young adults. These joint visits introduce them to the actual working, teaching and networking conditions in the respective places, to teaching history subjects and to project education. The institutions include primary and secondary schools, institutions dedicated to children with special needs, to museum education, etc. The students are briefed about the actual sit-in schedule and methodical organization of the course by the guarantor before the teaching practice season.
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
V průběhu semestru studenti navštíví vybrané školy, instituce a zařízení pracující s dětmi a mládeží.Formou společných exkurzí se seznamují s reálnými podmínkami, výukou dějepisu, tvorbou projektů, propojeností a spoluprací vybraných zařízení - základní škola, různé typy středních škol, specializovaná pracoviště pro žáky se speciálními potřebami, instituce zabývající se muzejní pedagogikou atd. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou posluchači seznámeni garantem praxí před jejich zahájením.
Aim of the course -
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
The aim of this course is to motivate students to continue in the Master's program to encourage their interest in the pedagogical , to familiarize them with the real conditions of educational work and motivate them for further education
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Cílem tohoto předmětu je motivovat studenty v pokračování v magisterském studiu, podpořit jejich zájem o pedagogické obory, seznámit je s reálnými podmínkami pedagogické práce a motivovat je k dalšímu vzdělávání
Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (01.10.2020)
Zapsaným studentkám a studentům byly zaslány dokumenty, které dr. Parkan obdržel od střediska praxí a budou jim zasílány všechny další, které průběžně dostává. O konkrétním průběhu praktické výuky, která probíhá prezenční formou, budou studenti a studentky konkrétně informováni na prvním setkání, které proběhne 6.10. dle rozvrhu.
Literature -
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
Parkan, F.: Didaktika dějepisu, Karolinum 2014
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
Parkan, F.: Didaktika dějepisu, Karolinum 2014
Teaching methods -
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
Seminars.
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
Semináře.
Syllabus -
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
Introduction to the subject - aim of the seminar and form of teaching
Visiting primary schools - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
A visit to a lower grade of a gymnasium. - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
Visiting a higher grade of a multi-year gym. - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
A four-year gym visit. - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
Visiting SOŠ. - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
Assessment Seminar - Feedback
Visit to the Jedlička Institute - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
Visit the school with specific forms of teaching. - organization and forms of history teaching, listening, analysis of lessons
Reviewing Seminar of Feedback - Feedback
Seminar on the use of memory institutions in non-class history teaching
Visit the museum with a program for schools
Orientation practice course
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
Úvod do předmět – cíl semináře a forma výuky
Návštěva ZŠ – organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva nižšího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva vyššího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva čtyřletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva SOŠ. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba
Návštěva Jedličkova ústavu - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva školy se specifickými formami výuky. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba,
Seminář o využití paměťových institucí v mimotřídní výuce dějepisu
Návštěva muzea s programem pro školy
Hodnotící seminář průběhu orientační praxe
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
For getting credits "zápočet" (students have to prepare a worksheet for visiting the museum and analyzing the lesson).
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (14.05.2019)
zápočet (studenti vypracují pracovní list pro návštěvu muzea a rozbor náslechové hodiny)