Předmět seznamuje posluchače se základy teorie ekologických her s důrazem na ekologické hry jako environmentální výchovné a výukové prostředky. Zabývá se hrami jako pedagogickým prostředkem a prostředkem na rozvíjení dovedností. Dává důraz na ekologické hry a výchovu k trvale udržitelnému rozvoji. Předkládá posluchačům ukázky simulačních ekologických her jako příklady pro tvorbu vlastních herních aktivit.
Aim of the course - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
Připravit studenty po stránce teoretické i praktické k vlastní tvorbě ekologických her a jejich realizaci ve výuce.
Literature - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
Literatura základní:
SKÝBOVÁ, Jana. Environmentální výchovné projekty a ekologické hry pro učitelství biologie a environmentálního vzdělávání. Praha: UK-Pedagogická fakulta, 2009.
Literatura rozšiřující:
SKÝBOVÁ, J. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. UK-Pedagogická fakulta Praha, 2008.
Requirements to the exam - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
1. Znalosti teoretických základů ekologických her dle doporučených studijních materiálů.
2. Vlastní tvorba, příprava a realizace jedné modelové ekologické hry v rámci výuky.
Syllabus - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
1. Seznámení se s teorií ekologických her:
hry jako environmentální výchovné prostředky
ekologické hry - jak zaujmout
hry jako pedagogický prostředek
ekologické hry a rozvíjení dovedností
ekologické hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji
simulační ekologické hry - jak hry využívat efektivně