SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Environmental education projects - OB2302029
Title: Environmentální projekty ve školní a mimoškolní praxi
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2017
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
Classification: Biology > Biology, Anthropology, Cell Physiology and BioChemistry, Developmental Biology, Didactics of Biology, Ecology, Entomology, Ecology and Environmentalism, Ecology and Ethology, External Subjects, General Subjects, Geobotany, Genetics, Human and Animal Physiology, Hydrobiology, Immunology, Microbiology, Molecular biology, Neurobiology, Non-Vascular Plant Botany, Non-Vertebrates Zoology, Plant Anatomy and Physiology, Parasitology, Plant molecular Biology, Theoretical Biology, Vertebratology, Virology, Vascular Plant Botany
Annotation - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
Studenti se seznámení s teorií tvorbou projektového vzdělávání a výchovy, plánování projektu, realizací projektu, prezentací a výstupy projektu, hodnocením projektu, typologií projektů, cíli a základními principy projektového vzdělávání a výchovy, s úskalím vzdělávání a výchovy, dělením projektů evironmentálního vzdělávání a výchovy, metodikou tvorby projektů. Ve cvičení - týmové řešení projektů, zařazení environmentálních projektů do školních plánů environmentálního vzdělávání, podmínky pro úspěch projektu, hry jako výchovný prostředek, zařazení vybraných aktivit do environmentálních výchovných projektů. Studenti samostatně vypracují konkrétní modelový projekt pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity a prezentují ho.
Aim of the course - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Připravit studenty po stránce teoretické i praktické k vlastní tvorbě environmentálních vzdělávacích a výchovných projektů a k jejich realizaci ve výuce.

Literature - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

Literatura základní:

SKÝBOVÁ, Jana. Environmentální výchovné projekty a ekologické hry pro učitelství biologie a environmentálního vzdělávání. Praha: UK-Pedagogická fakulta, 2009.

Literatura rozšiřující:

KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Teorie a praxe projektové výuky. Brno, Masarykova univerzita 2006.

SKÝBOVÁ, J.: Environmentální vzdělávání a výchova na prvním stupni základních škol. Praha, Pedagogické centrum 2004.

SKÝBOVÁ, J.: (autor statě): Environmentální výchovné projekty. In: Rukověť

environmentálního vzdělávání. 1. vyd., Praha, UNIE COMENIUS, 2008

SKÝBOVÁ, J. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. UK-Pedagogická fakulta Praha, 2008.

Requirements to the exam - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Znalosti teoretických základů tvorby a realizace environmentálních projektů dle doporučených studijních materiálů.

2. Vlastní tvorba a prezentace environmentálního vzdělávacího a výchovného projektu pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity na zvolené téma.

Syllabus - Czech
Last update: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)

1. Seznámení studentů s:

  • teorií projektového vzdělávání a výchovy
  • plánováním projektu
  • realizací projektu, prezentací a výstupy projektu
  • hodnocením projektu, typologií projektů
  • cíli a základními principy projektového vzdělávání a výchovy
  • úskalím vzdělávání a výchovy, dělením projektů evironmentálního vzdělávání a výchovy
  • metodikou tvorby projektů.

2. Ve cvičení k dané problematice:

  • týmové řešení projektů
  • zařazení environmentálních projektů do školních plánů environmentálního vzdělávání
  • zařazení vybraných aktivit do environmentálních výchovných projektů.

3. Studenti samostatně vypracují a prezentují konkrétní modelový projekt environmentálního vzdělávání a výchovy pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity .

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html