SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pre-school Institutions - O06318121
Title: Předškolní zařízení
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2008
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: PŘPG
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Annotation -
Last update: Erudio ()
Visits istitutions for chilldren with special needs and parents, Early Intervention centres, Special education centres, Special Kindergartens
Literature - Czech
Last update: Erudio ()

Speciální pedagogika

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
Cíl kurzu:
Úvod do problematiky institucionální péče zdravotně postižených dětí

Obsah kurzu:
Nárys koncepce předškolní výchovy a institucionální speciálně - pedagogické péče zdravotně postižených dětí.

Předškolní zařízení surdopedického typu.

Systém zařízení surdopedického typu: speciální mateřské školy pro sluchově postižené, SPC surdopedického typu. Úloha SPC surdopedického typu v rehabilitaci sluchově postižených. Charakteristiky speciálního výchovného programu MŠ surdopedického typu.

Ontogeneze řeči dítěte s lehkou a střední sluchovou ztrátou. Ontogeneze řeči dítěte s těžkou a velmi těžkou sluchovou ztrátou. Charakteristika řeči prelingválně a postlingválně sluchově postižených. Základní diagnostické znaky. Typy rehabilitačních programů.

Tvoření základů komunikace sluchově postižených v předškolním věku: dětské znakové jazyky, základy odezírání, základy artikulace, pomocné artikulační znaky, daktylní řeč, sluchová a rytmicko-pohybová výchova

Předškolní zařízení logopedického typu.

Cíl kurzu:
seznámení s problematikou logopedické péče v předškolních speciálních zařízeních,

Obsah kurzu:
# Rámcový program pro MŠ v speciálních MŠ

# Struktura dne speciálních MŠ

# Dokumentace v SMŠ

# Proces vřazení dítěte do SMŠ

# Skupinová práce s dětmi v SMŠ

Předškolní zařízení somatopedického typu.

požadavky k zápočtu: popis vybraného zařízení (char., organizace, hlav.úkoly)

Cíl kurzu:
seznámení s posláním, organizací a úkoly speciálních mateřských škol a zařízení v péči a pomoci dětem se zdravotním postižením. Integrace dětí sw zdr.postižením do běžných MŠ. MŠ pro děti s tělesným a zdravotním postižením

Obsah kurzu:
Vyhláška MŠMT ČR 127 o speciálních školách a spec.MŠ - poslání, organizace a úkoly spec.MŠ a zařízení # Speciálně pedagogická centra - poskytované služby v oblasti pomoci (depistáž, diagnostika, intervence) u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku. # Integrace dětí se zdr.postižením do běžných MŠ - podmínky úspěšné integrace # Speciální MŠ pro děti s TP, spec.MŠ při zdravotnickém zařízení, prezenční rehabilitační stacionář - organizace, úkoly, specifika výchovně vzdělávací péče.

Předškolní zařízení tyflopedického typu.

Předškolní zařízení psychopedického typu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html