SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Crafts and Technology for Children with Special Needs II - O04319290
Title: Speciální pracovní výchova II.
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: SPMA
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc.
Pre-requisite : O04319289
Is pre-requisite for: O04319291
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Eva Battistová (31.01.2006)
Posláním předmětu je poskytnout studentům potřebné informace k hledání a ověřování možností jak využít prakticky zaměřené předměty (PZP) pro plnění cílů základního vzdělávání v oblasti Člověk a svět práce při vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciální didaktiky PZP, prakticky ověřit na modelových příkladech vybrané formy a prostředky výuky a vytvořit předpoklady pro získání potřebných kompetencí budoucích učitelů pro výuku jednotlivým složkám PZP na speciálních základních školách.
Literature - Czech
Last update: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2009)
  • HONZÍKOVÁ, J.; BAJTOŠ, J. Didaktika pracovní výchovy na 1.stupni ZŠ.Plzeň: ZU, 2004. ISBN 80-7043-255-1
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007.
  • VODÁKOVÁ, J., CETLOVÁ, M., DYTRTOVÁ, R., BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie.2. upr. vyd.

Praha: UK PedF, 2007. ISBN 978-80-7290-322-1 ( zde uvedeny další informační zdroje)

Syllabus - Czech
Last update: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2009)

  • vyučovací zásady a principy, jejich aplikace v PZP;
  • organizace vyučování a učení v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce;
  • organizační a sociální formy výuky při pracích v učebně, v dílně, na školní zahradě, při exkurzích;
  • prostředky výuky, jejich specifika pro pracovní činnosti různě starých a různým způsobem znevýhodněných žáků: materiály, nářadí a pomůcky, dílny, specializované pracovny, školní zahrady a kuchyně, možnosti využití ICT;
  • bezpečnost a hygiena práce v PZP;
  • využití prakticky zaměřené výuky pro rozvoj osobnosti žáků;
  • funkční gramotnost, její rozvíjení v prakticky zaměřených předmětech;
  • plánování, příprava na vyučování v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html