SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Psychopedic Diagnosing and Autism - O04318273
Title: Psychopedická diagnostika a autismus
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2011
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (18)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: PDIA
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Ing. Miroslava Jelínková, CSc.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Seznámit se s problematikou psychopedické diagnostiky a autismu.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.11.2005)
Literatura
Černá, M. - Novotný, J. - Stejskal, B. - Zemková, J.: Kapitoly z psychopedie.

Černá, M. - Stejskal, B.: K otázkám psychopedické diagnostiky. Otázky defektologie. 28.9.1985/86.

Košč, L.: Príspevok psychológa k problematice speciální - pedagogické diagnostiky. Otázky defektologie, 21.1.1978.

Langer, S.: Mentální retardace.

Mojžíšek, L.: Základy pedagogické diagnostiky. SPN, Praha 1986.

Monatová, L.: Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Paido, Brno 1996.

Švarcová, I.: Mentální retardace. Portál, Praha 2001.

Vašek, Š.: Speciální pedagogická diagnostika a prognostika. Bratislava 2001.

Vítková, M.: Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Základní informace. Speciálně pedagogická pedagogika. IPPP, Praha 2001.

Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál, Praha

.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.11.2005)

Cíl kurzu: Seznámit se s problematikou psychopedické diagnostiky a autismu.

Anotace
  • Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice.
  • Historie psychopedické diagnostiky.
  • Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice.
  • Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích.
  • Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku.
  • Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném.
  • Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky.
  • Individuální vzdělávací program a individuální výchovně vzdělávací program.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html