SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Logopedics - Didactics II - O04318268
Title: Logopedie - spec. didaktika II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: LOGO
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Blanka Housarová, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Pre-requisite : O04318267
Annotation -
Last update: Erudio ()
Negotiate and alternative educational programmes for children with seech disorders. Proffesional tasks, methods and principles of speech teacher intervention. Pedagigical diagnostics methods, techniques and mathodology in logopedics practise. Logopedics educational aids, technology and software.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (17.01.2007)

Cíl kurzu: aktualizace informací, diagnostické procesy, charakteristika spolupráce s klientem v různých etapách, specifika práce dle typu diagnózy, řešení modelových situací, etika v profesi

Literature - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (17.01.2007)

Slavík,J.: Hodnocení v současné škole. Portál Praha 1999

Lokšová, Lokša: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Portál Praha 1999

Zelinková,O.: Poruchy učení Portál Praha 1994

Školské zákony a vyhlášky

Syllabus -
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (25.02.2005)

Cíl kurzu: aktualizace informací, diagnostické procesy, charakteristika spolupráce s klientem v různých etapách, specifika práce dle typu diagnózy, řešení modelových situací, etika v profesi

Obsah kurzu:

  • Zobecňování praktických zkušeností
  • Charakteristika jednotlivých diagnóz
  • Diagnostický proces v logopedické praxi
  • Řešení modelových situací
  • Aktualizace dat

metodika

  • metodika matematiky
  • metodika výuky cizího jazyka
  • metodika výuky HV a TV
  • metodika výuky českého jazyka, metodika logopedické péče v speciálních školách
  • hodnocení žáka, problematika výuky v 1. ročníku,
  • rámcové vzdělávací plány, školní programy, etická výchova na speciální škole ( obecně), mimoškolní aktivity dětí s NKS, speciální programy, legislativa

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html