SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Teaching Sick Pupils/Pupils with Physical Handicap - O04318258
Title: Vyučování TP a nemoc. žáků - spec. metodiky
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: VTPN
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Pre-requisite : O04318257
Is pre-requisite for: O04318259
Annotation -
Last update: Erudio ()
Forms of organizacion and educational methods for teaching physically handiccaped and disordered pupils, methodology of special writing, physical education and working activities in coping with physically handicapped pupils, facilitative and stimulative methods of cognitive and motoric development of handicapped pupil, education of hospitalzed children its specific;
Literature - Czech
Last update: Erudio ()

Haupt,.U.: Korperbehinderte Kinder verstehen lernen. Dusseldorf, VSl 1996Rey,H. Skjorten,M.D.: Children with Severe cerebral Palsy. Guides for Special Education No 7. UNESCO, Paris 1989.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (20.01.2006)

Cíl: Seznámit studenty se specifiky vyučování v základních školách přednostně určených pro vzdělávání tělesně postižených a zdravotně znevýhodněných žáků a s organizačním a metodickým zajištěním modelů integrace těchto žáků v hlavním vzdělávacím proudu v ČR.

Obsah:
  • speciální edukační potřeby OTZP
  • diferenciace a individualizace ve vzdělávání OTZP
  • organizační formy vyučování ve speciálních a v běžných školách, komparace metodických postupů
  • základy integrativní didaktiky, způsoby jejího využití
  • osobnost pedagoga a jeho profesní rozvoj a reflexe při práci s OTZP

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html