SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Theory and History of Art Culture III - O02321004
Title: Teorie a dějiny výtvarné kultury III
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (36)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: TDVK
Note: course can be enrolled in outside the study plan
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jaroslav Bláha, Ph.D.
Classification: Arts > Art History
Pre-requisite : O02321003
Is pre-requisite for: O02321023
Annotation -
Last update: Erudio ()
European art of the early Rennaisance, High Rennaisance and the Baroque. Quattrocento and late Gothic art of Northern Europe; high Renaissance in Italy its influence. The Counter-reformation and Baroque in Southern, Western and Central Europe.
Literature - Czech
Last update: Dagmar Bakaiová (20.02.2006)
Základní studijní literatura :

1) HUYGHE,R.(ed.) Umění a lidstvo : Larousse III. díl. Encyklopedie umění renesance a baroku. Praha: Odeon, 1970.

2) PIJOAN,J.(ed.) Dějiny umění V.-VII. Praha: Odeon, 1980 - 1981.

3) BLÁHA,J.;ŠAMŠULA,P. Průvodce výtvarným uměním III.Praha: Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6.

4) KOLEKTIV AUTORU Dějiny českého výtvarného umění II/1,2. Praha : Academia, 1989 . ISBN 80-200-0069-0
5) GOMBRICH,E.H.Příběh umění. Praha: Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7

Syllabus - Czech
Last update: Dagmar Bakaiová (20.02.2006)

Cíl výuky: Na konkrétní konfrontaci umění krásného slohu a rané italské renesance demonstrovat důsledky kvalitativního přehodnocení přístupu k jevovému světu.

Obsah:Tematický celek od umění 14. století do konce 18. století.

Klíčová slova :Smyslový a rozumový přístup, novověk, humanismus, porenesanční obrazová koncepce, slohová období, slohové proudy

1. Teorie :
1.1. Umění krásného slohu a raná italská renesance.

1.2. Vrcholná renesance a manýrismus.

1.3. Pozdní gotika a zaalpská renesance.

1.4. Baroko a jeho slohové proudy.

2. Praxe :
2.1. Návštěva NG - Jiřský klášter, český barok se zaměřením na didaktické reflexe ve výuce Vv na primárním stupni školy

2.2. Realizace didaktické reflexe z vnímání konkrétních uměleckých děl do výtvarné výchovy v konkrétním ročníku ZŠ

Požadavky pro udělení zápočtu :
1) Pravidelná účast a aktivní práce v seminářích.

Požadavky ke zkoušce:
Prokázat

1) Základní orientaci ve vývojovém procesu od středověku do konce 18.století

2) Schopnost vlastního náhledu na vybrané umělecké dílo tohoto období

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html