SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Internet as Didactical Environment - O02319032
Title: Internet jako didaktické prostředí
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Annotation -
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2009)
A compulsory subject "Internet as a didactic environment" is dedicated to student teachers of pedagogy in a comination with another specialisation. It is included into the last semester of the university study. Its main mission is to introduce student teachers in to tehory and practice how to use the Internet as an environment for Primary and Secondary Education. A great attention is given to video-conferencing and to VLE and LMS applications in school practice. The students get some experiences with a set of completed on-line courses developed in a standard VLE in two different roles: as a student and as a teacher. The emphasis of student work in seminars consists in a teamwork aimed to design and to test elearning course in Moodle to support primary/secondary education.
Literature - Czech
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.

ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.

eLearning. Better eLearning for Europe [on-line]. [cit.10.2.2005]. European commission, 2001. Dostupné na: http://www.know-2.org/k2docs/markswabey_17-06-03_15-01-53.pdf

NICHOLS, M. A theory for eLearning [on-line]. [cit.10.2.2005]. Educational Technology & Society, 6(2), pp.1-10. Dostupné na: http://ifets.ieee.org/periodical/6-2/1.pdf.

Elearning standards. http://www.elearning-standards.com/links.htm

E-learning. http://agelesslearner.com/intros/elearning.html

Infovek. http://www.infovek.sk

The Encyclopedia of Educational Technology. http://coe.sdsu.edu/eet/

Webquest. http://www.webquest.cz

Syllabus -
Last update: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)

Možnosti využití Internetu ve školním vzdělávání. Úloha Internetu jako didaktického prostředí. Trendy využití Internetu pro vzdělávání.

Základní pojmy (VLE, LMS, Webquest, elearning, on-line kurz).

Hlavní nástroje pro učitele a nástroje pro žáka v elearningových prostředích.

Práce s hotovými on-line kurzy v roli učitele, v roli žáka.

Základy práce s Moodle pro tvůrce kurzů. Týmová práce s cílem vytvořit on-line kurz v Moodle určený pro výuku na ZŠ nebo SŠ. Tvorba scénáře.

Základy práce s HotPotatoes.

Praktické vyzkoušení videokonference.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html