The course deals with the conception of social pathology in the broad context (biological, psychological, sociological and cultural conception). It discusses ethopaedical problems and problems of health and illness as a complementary life conception. It relates the problem of deviant behavior, theory of anomy, social stigmatization, polarization WE/THEY.
Last update: MARADOVA (21.06.2005)
Předmět vymezuje pojetí sociální patologie v širokém kontextu (pojetí biologické, psychologické, sociologické, kulturní). Nastoluje problémy etopedické. Orientuje se na problematiku zdraví a nemoci, jako komplementárního pojetí života. Diskutovány jsou otázky deviantního chování, teorie anomie, sociální stigmatizace, polarizace MY/ONI.
Literature - Czech
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: PedF UK, 2001.
MAREŠOVÁ, A. aj. Sociálně patologické jevy u mládeže a návrh opatření k omezení jejich vzniku. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci 1997.
GÁL, F. aj. Násilí. Praha: Egem, 1994. ISBN 80-85395-41-X
Syllabus - Czech
Last update: MARADOVA (11.11.2005)
Obsah kurzu:
Pojetí sociální patologie (biologické, psychologické, sociologické, kulturní)
Problém nežádoucího chování, příčiny vzniku
Orientace na problematiku zdraví a nemoci, tj. vztah salutogeneze /patogeneze, jako komplementárního pojetí života
Teorie stigmatizace a procesy vedoucí k posilování odlišného chování, hodnot, uznávaných norem