Education towards marriage and parenthood is realized by the institutions of family and school both in historical and modern conceptions of education. The course prefers ethical approach to developing conception of education towards marriage and responsible parenthood, appropriateness of the subject matter to pupils' needs, necessity of spiral development of knowledge and skills, appropriateness of forms and methods of teaching.
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
Výchova k manželství a rodičovství je předložena v historickém kontextu i v současném pojetí výchovy realizované rodinou a školou (u nás a v zahraničí). Předmět preferuje etický přístup při tvorbě koncepce výchovy k manželství a odpovědnému rodičovství. Didaktické postupy výchovy k rodičovství, přiměřenost učiva potřebám žákům, nutnost spirálovitého rozvíjení znalostí a dovedností, vhodnost forem a metod výuky.
Literature - Czech
Last update: MARADOVA (12.07.2005)
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
ŠULOVÁ. L. Jak učit výchovu k manželství a rodičovství? Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-218-2
MARÁDOVÁ, E. a KUBRICHTOVÁ, L. Rodinná výchova. Peče o dítě pro 8. - 9. ročník ZŠ a odpovídající ročníky víceletého gymnázie. Praha: Fortuna, 1997. ISBN 80-7168-334-5
Syllabus - Czech
Last update: MARADOVA (11.11.2005)
Obsah kurzu:
Koncepce sexuální výchovy v platných školských dokumentech (integrace poznatků,
časový sled, spolupráce s rodiči, region. odlišnosti)
Jak vyučovat plánovanému rodičovství (antikoncepce, přirozené metody plánování
rodičovství ideologizace přístupů, prezentace zábran početí, aniž by byla vnímána
jako výzva ke startu do pohlavního života).
Postoj k homosexualitě a k sexuálním deviacím (tolerance odlišnosti, prevence nebezpečných činů, deviace kontra sexuální menšina).
Různé přístupy k otázkám sexuality a sexuální výchovy v dostupné literatuře
Znalosti a postoje dospívajících k otázkám partnerství a rodičovství