SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Literary Seminar of Various Topics I - O02304119
Title: Literární seminář 1.ZS
Guaranteed by: Katedra české literatury (41-KCL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2009
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok2
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Classification: Teaching > Bohemian Studies, Czech Studies
Annotation -
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (27.11.2006)
Seminars on specific methodologically worked out topics teach the student to do independent research and creative interpretation of works of literature in varying aspects and by varying methods.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (27.11.2006)

Podle konkrétního zaměření seminářů

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (24.05.2007)

Recitace a výrazné čtení jako metody literární výchovy
Vyučující: doc. dr. L. Lederbuchová, CSc.

Teorie a praktická dovednost techniky řeči s respektem ke kodifikaci normy mluveného projevu z aspektu ortoepie a

intonační specifičnosti české věty a verše. Zvuková stránka řeči (čteného textu) jako prostředek sémantický - osvojení

sémantické funkce frázování sdělení uvědomělým užíváním intonačních prostředků (temporytmus řeči, pauza, akcent,

melodie, intenzita hlasu). Recitační výrazová interpretace ve vztahu k interpretaci literárněvědecké, vztah konvence a originality výrazu v uměleckém přednesu. Metodika utváření dovednosti výrazného čtení a recitace jako tvořivá

interpretační aktivita žáka.

Požadavky k zápočtu:
Práce v semináři, výrazné čtení zvoleného textu, prezentace metody výrazného čtení v modelu vyučovací komunikační situace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html