course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Motivation at school
Motivational disposition
Motivational process
Cognitive motivation
Achievement motivation
Social motivation
Educational self-regulation
Future (perspective) orientation
Motivation diagnostics
Motivation training
Last update: Erudio ()
Anotace:
Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kursu: motivační dispozice a motivační procesy, diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb, vzdělávací autoregulace, perspektivní orientace, motivační a volní výcvik.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Hrabal,v., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989
Hrabal,V.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988.
Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996
Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002.
Pavelková,I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha , Academia 199O
Syllabus -
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Course goal:
a) To help the students with establishing more complex teaching schemes, which will help them to increase the comprehensibility their teaching.
b) Provide inspiration for the students using concrete methods, procedures or interventions for the premediated work with motivation in school.
Synopsis of the course:
Motivation disposities and motivation processes. Internal and external sources of motivation.
Motivation for learning. Influence of motivation to the learning process and its results. Short term and long term strategies that influence the motivation for learning.
Diagnostics and development of cognitive, achievement and social needs.