Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Preparation of students´teaching performances and their testing in the primary school. Reflective evalution of student´s
attempts.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených
výsledků.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Creating dispositions for teacher´s self-reflexion, structured and conscious reflecting the preparatory phase, the performance and the results of pedagogical activity based both on one´s own pedagogical attempts and reflecting other teacher´s performance.
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.
Descriptors -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
competence, planning, performing, reflecting, individual phases of the activity
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
Literature -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992 Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990 Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995 Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992 Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990 Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995 Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998
Teaching methods -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
seminary
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
seminář
Syllabus -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Key words: competence, projecting, realization, reflexion, individual phases Theory and practice: - Searching for choices in the process of Visual Arts Education - Reflecting theoretical understanding, comparing with one´s own experience - Identifying the problem - Developing understanding of one´s own practice - Developing and using teacher´s functional vocabulary for the process and result of one´s pedagogical activity
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
* Obsah: Klíčová slova: kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti * 1. Teorie: * 2. Praxe: - Hledání variant řešení pedagogických situací. (Podle možností konkrétní výuky předmětu, plán a příprava v kontextech neočekávaných ped. situací, úskalí improvizace, řízená aktivizace žáků aj.) - Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. (Posouzení stavby konkrétní vyučovací jednotky, organizační momenty,východiska - motivace, aktivizace žáků, typy otázek, způsoby shrnutí poznatků a jejich ověření,kontexty s plánem aj.) - Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.) - Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. (Způsoby hodnotící reflexe) - Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.(?Umění" klást otázky, typy otázek, základní chyby při aktivizaci žáků aj.)
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Requirements:
1) Presentation of recording and suggestion for using collected data of: a) teaching and reflexions of teaching b) problem situations and suggestions for their solving 2) Reflexions of one´s own teaching 3) Discovering and understanding of pedagogical phenomena, proving acquiring of the specialized language
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Požadavky k zápočtu: 1) Předložení záznamů s možným využitím materiálů z průběžné praxe a) pedagogické a hospitační činnosti b) problémových situací a jejich řešení (eventuelně možné varianty řešení) 2) Hodnotící náhled na vlastní ped. činnost, dosažené výsledky ve vztahu k žákům. 3) Objevit a pojmově uchopit pedagogické jevy a odborně se k nim vyjádřit.