SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Teaching Practice - O01321168
Title: Průběžná praxe z výtvarné výchovy
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/4, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D.
Classification: Arts > General Subjects
Pre-requisite : O01321166
Annotation -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)
Testing and analysing of the level attained in the artistic and educational dimensions of professional competence of an art education teacher. Students´ teaching performance and its implementation in the primary school. Assessment and evaluation of students´ attempts.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)

To develop and test student´s ability to design, realize and reflect their teaching in Art Education on primary school .

Literature -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (01.10.2019)

CIKÁNOVÁ, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997.

CIKÁNOVÁ, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996.

CIKÁNOVÁ, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995.

FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997.

ISBN 80-7168-382-5.

KITZBERGEROVÁ. L.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. ISBN 978-80-7290-667-3 elektronický text.

http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani

ROESELOVÁ, V.: Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995.

ROESELOVÁ,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997.

ROESELOVÁ,V. : Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996.

SLAVÍK, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9, s. 33-40.

 

BUZAN, T.: Myšlenkové mapy. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011.

KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, WUBBELS, T. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido 2011

Teaching methods -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)

seminar

Requirements to the exam -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (16.09.2022)

Credit:

1) study: M. Magidová, Wrong E

2) Regular classes at Strossmayerovo náměstí Primary School
3) Detailed documentation of lessons (pupil statements, artwork, documentation of the creative process, mind maps, etc.)

3) Reflective diary

4) Documentation shared on MS TEAMS

Syllabus -
Last update: Mgr. Magdalena Novotná, Ph.D. (08.09.2021)

Key Words:
* theoretical knowledge, experience, information, considering, plan, realization, reflection, interpretation, correction, presentation of results
Theory:
Application of theoretical knowledge to Art Education praktice and analysis its results.
Practice:
Observation of unit Art Education in primary school. Pedagogical experiments of students and their assesment. Public prezentation of result in school premises´.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html