Overview of theoretical and practical information and skills for teaching PE in elementary schools. Lifestyle, children needs, healthy oriented PE,ontogenesis of kinetic, Motions skills, forms, methods and procedures, organization in PE, interesting forms. Practical work with children and analysis of lessons.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2012)
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednosti, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Aim of the course -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Based on theoreticalandpractical knowledgeandskills forteachingat primaryTVto acquirepractical workwith children.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (05.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Výuka předmětu probíhá v současné době prezenčně dle upraveného plánu a direktiv příslušných opatření děkana na základě hygienických nařízení. Výukové materiály a studijní podpora k předmětu budou posílány pravidelně všem přihlášeným studentům na jejich mail.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika TV nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: IVCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice, JČU, 2001. Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Syllabus -
Last update: HAJKOVAJ (19.09.2005)
Theory - PE in the range of "General education programme for elementary schools". Health, healthy life style, child and its needs, development of motor skills, forms, methods. Directing the process of PE. Diagnostic methods. Practise - application of knowledge, evaluation. Inspecition of classes. Requirements - preparation and leading an exercise unit, selfreflection, evaluation. Oral exam.
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v tělesné výchově, diagnostika v tělesné výchově a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Hospitace: seznámení s různýmu způsoby a metodami řízení hodin TV ve vztahu k věku. Zápočtové požadavky - příprava a řízení sekvence vyučovací jednotky na zadané téma, sebereflexe vlastní praxe, evaluace praxí kolegů pomocí evaluačních metod, práce s odborným časopisem. Klasifikovaný zápočet.
Course completion requirements -
Last update: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Requirements tothe course(creditortests)clearlybased onthe syllabuscontent, annotations, andthe announced-studiedinthe literaturedescribethe subjectinSISandare further refinedthe teacherat the beginningof the semester.
Last update: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.09.2020)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Aktivní účast (min. 80%) a zápočtový vědomostní test (min 75% úspěšnost). V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).