SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teacher Training for Inclusive Education II - O01318274
Title: Příprava na inklusivní vzdělávání dětí se spec. potřebami II.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2006
Semester: both
E-Credits: 1
Hours per week, examination: 0/1, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (20)
summer:unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Old code: PIVO
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Special Pedagogy
Pre-requisite : O01318273
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (08.09.2005)

Rozšíření a prohloubení stejnojmenného kurzu (01318273 - prvý díl).

Diskuse studentů s odborníky z praxe.

Cíl kurzu:

Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.

Obsah kurzu:

S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .:

  • obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
  • nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
  • výklad teoretických východisek inkluse (1) model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, (2) životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, (3) vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
  • deficitní a kompetenční pojetí handicapu, změna hlediska - od vnějšího k vnitřnímu pozorovateli.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html